Gå til innhold

News fra Canon: 50d. (nå med preview av kameraet)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bobatkins mener det virker som en oversettelses-ulykke fra kinesisk til engelsk. At bildestabiliseringen refererte til den i objektivene og at det ikke er stabilisering i huset.

Hvis det viser seg at bob tar feil på det punktet så må jeg seriøst revurdere overgangen til Pentax.

Lenke til kommentar

Ser på siden til Rob Galbraith at en av Canons toppsjefer i USA og Canon-guru over noen , Chuck Westfall har kommentert hva 50D eiere kan forvente av ISO prestasjoner.

"

This tech-speak, says Chuck Westfall, Technical Advisor at Canon USA, adds up to the 50D performing better at higher ISO settings than the 40D, despite the new camera's smaller pixels (4.7µm for the 50D vs 5.7µm for the 40D). Purchasers of the 50D, says Westfall, can expect noise levels to be roughly 1 to 1.5 stops better in the high ISO range. For example, this means that a photo shot at ISO 3200 on the 50D is expected to have similar noise characteristics to one shot in the ISO 1100-1600 range on the 40D.

"

Holdt nesten på å si jeg tror det ikke før jeg får se det, men Westfall er ikke akkurat kjent for å fare med fanteskap.

I såfall passerer den også 5D med glans, noe som får meg til å tenke på hvordan nye 5D kommer til å yte...

Lenke til kommentar
Om det er reel forbedret ytelse er det virkelig imponerende. Fem ekstra megapiksler og 1-1.5 stopp bedre enn sin forgjenger, og det på en cropsensor ...

Det er det. En kraftigere CPU (Digit 4) og en skikklelig LCD er ikke å forakte det heller. Det meste av de andre tingene kom på 40D. Dvs. det er mulig at autofokus systemet er forbedret enda et hakk; noe som også er kjekt å ha.

Tom

Lenke til kommentar
Denne svenske fuglefotografen skryter jo voldsomt av autofokusen.

han er kanskje programforpliktet til og gjøre akkurat det.

Har tenk og skaffe kamera nr2 på nyåret,kan hende det heller blir kamera nr1 jeg handler da,hvis 50D svarer til forventningene.

Lenke til kommentar
han er kanskje programforpliktet til og gjøre akkurat det.

Fyren påstår jo at artikkelen er skrevet på eget initiativ, mens reklamefilmene ble betalt. Men man kan kan vel aldri vite noe sikkert ...

Hvor lang tid tror dere det tar før man får dette til åtte tusen? Ett år?

Lenke til kommentar
Hvis det viser seg at bob tar feil på det punktet så må jeg seriøst revurdere overgangen til Pentax.
Du fortsetter med Pentax, med andre ord?

Jeg har Canon nå. Pentax står på handlelista for denne høsten. Med andre ord er jeg fortsatt på stø kurs mot systembytte.

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tror dere det tar før man får dette til åtte tusen? Ett år?

Med hyppigheten på nye modeller den siste tiden ville det ikke forundre meg om første tilbudet kommer på nyåret,er vel ikke et kamera som passer under juletreet da,1000D/450D er vel heller julegavemodeller.

Man antar prisen i USA blir rundt $1400/1500 "kid"

I Norge blir vel kameraet priset til litt over 10.000,med/uten objektiv ?.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...