Gå til innhold

Dual DDR ?

Stein E

Anbefalte innlegg

Kanskje et dumt spm, men jeg stiller det nå allikevel.

Hvordan kan jeg sjekke om mitt hovedkort (Asus P4G8X Deluxe) kjører minnebrikkene mine (2x 256 TwinMos PC3200 Winbond) som Dual DDR ?

Har hørt noe om at det bør være helt identiske brikker - jeg kjøpte mine brikker samtidig, men de er sikkert ikke identiske allikevel. Og i den sammenheng lurer jeg da på om hovedkortet kan nekte å kjøre de i Dual dersom de ikke er identiske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge de klarer å kjøre samme instillinger stabilt så skal det ikke ha så mye å si. Mange mener at de må være HELT like, men det tviler jeg på. Kjørte fint dual channel med en kingston pc3200 og en twinmos m/ Winbond. Men sjansen for problemer minsker jo om de er identiske vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Kanskje et dumt spm, men jeg stiller det nå allikevel.

Hvordan kan jeg sjekke om mitt hovedkort (Asus P4G8X Deluxe) kjører minnebrikkene mine (2x 256 TwinMos PC3200 Winbond) som Dual DDR ?

Har hørt noe om at det bør være helt identiske brikker - jeg kjøpte mine brikker samtidig, men de er sikkert ikke identiske allikevel. Og i den sammenheng lurer jeg da på om hovedkortet kan nekte å kjøre de i Dual dersom de ikke er identiske.

Skal du sjekke om du kjører dual kan det være en fordel å kjøre PCMark 2002 sin memory-benchmark (SISoft Sandra gir ingen ytelsesforskjell på dette). Har du satt brikkene i hver sin memory-bank skal ting være i orden (slot 1 og 3 eller 2 og 3 er vel instillingene som man skal ha hvis man skal kjøre doble kanaler, ikke 1 og 2).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...