Gå til innhold

MSI annonserer X58-kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man må ikke kjøre tre moduler, for X58-kortene støtter også enkel- og dobbelkanals-oppsett. Men for å oppnå fordel av trippelkanals-oppsett, må man helt riktig kjøre (minst) tre moduler.

Det betyr at vi vil se minnesett som selges med tre og tre moduler fremover. 6 GB og 12 GB blir trolig nye "standarder" :)

Lenke til kommentar
Hovedkortet får en tre-kanals minnebuss, med støtte for opptill 24 GB (6 sokler) DDR3-1333-minne. Maksimal minnebåndbredde blir dermed hele 32 GB/s.

Jeg er ikke helt inne i hvordan denne nye integrerte minnekontrolleren fungerer, men betyr det at DDR3-1333 er å foretrekke, hva om du har noen raskere brikker? Blir de automatisk klokket ned, eller kan vi gå inn å stille det inn i BIOS som tidligere?

Lenke til kommentar
er det ny cpu socket eller er den kompatibel med 775'n?

Står jo i artikkelen ;)

Det er en helt ny sokkel ja :)

Nå er det veldig mye snakk om både USB 3.0 og SATA 3.0, jeg lurer på om de rekker å spikre alle spesifikasjonene før lansering av disse kortene. Kommer vi til å se USB 3.0 og SATA 3.0 på de første X58-HK tro?

Godt spørsmål, ser nå ikke helt poenget med SATA3 da jeg ikke er i nærheten av å benytte SATA2 fult ut engang, men om det blir SSD-disker til neste år så vil jo et par i RAID0 fort kunne gi SATA2 båndbredden en skikkelig utfordring! :D

Lenke til kommentar

Ja, vi har allerede SSD som klarer 250MB/s og dette er farlig nær den teoretiske 300MB/s grensen av SATA2. Med denne raske utviklingen på SSD, vi vil snart være over SATA2 grensen, tror jeg. Jeg vill gjerne ha SATA3 på mitt neste HK, og håper at den dukker opp på første X58-HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...