Aak1 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Hei. Da har skolen startet igjen, og en av oppgavene nå er å skaffe seg et eksternt fotooppdrag. Jeg aldri hatt et fotooppdrag, og bor i en relativt liten by, så mulighetene er ikke så mange. Derfor trenger en del tips og triks til hvordan jeg kan finne meg en oppdragsgiver. Noen tanker jeg har er band, bedrifter, konfirmasjon, reklame, eiendom osv. Men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal gå fra. Endret 22. august 2008 av Aak1 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 1.Lag en portfolio. Skal du selge fotograferingskunnskaper så må du vise hva du kan by på. 2. Søk opp potensielle kunder. Du har listet opp de fleste. Så du må bare finne ut hvor de holder til der du bor. 3. Ring og avtal møte hvor du kan komme å vise frem hva du har å by på for å se om de er interesert i å kjøpe dine tjenester. Ikke vær redd for å ringe opp på nytt de som ikke var interesert første gangen. Behov kan dukke opp plutselig og da er det viktig at de tenker på akkurat deg. Lokalaviser kan være ett het tips, da de antakeligvis har en lavere terskel for hva de er villig til å ta. Tommelfinger regelen for selgere er: 100 samtaler, 10 møter, 1 salg. Repeter. AKIRA Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Takk for svar. Var redd for at det ikke var noen snarveier ^^ Jeg har forresten en portefølje - I signaturen... Er det behov for en portefølje i papirutgave også? Altså, som jeg kan ha med meg på intervju? Eller går det greit å bruke webside? Endret 22. august 2008 av Aak1 Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Det er greit med portofølje i print for møter osv, men det er neppe verdens største oppdrag, så tror ikke det er noe stort behov for det i realiteten. Ellers kan det være like så greit med en .pdf portofolio som du kan sende med som vedlegg på mail. Trenger ikke ha alle bildene som websiden har, men kan ha noen av de beste, info om deg og evt. en CV. Ellers, om det er samme hvilket oppdrag det er, så er som nevnt kanskje lokalavisen en god plass å start. Evt. T-A her i steinkjer(de har jo en filter redasksjon med ungdommer). Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Ok, jeg skal snakke med lokalavisene først og fremst. (Levanger Avisa, Verdalingen, T-A på Verdal og T-A på Steinkjer) Flere tips? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Rykter pleier ofte spre seg som ild i tørt grass. Har ingen planer overhodet og leve av hobbyen min, men tok bryllupsbilder forrige lørdag for første gang, har fått spm om ett nytt bryllup i desember og barnefotografering. Ok, jeg skal snakke med lokalavisene først og fremst. (Levanger Avisa, Verdalingen, T-A på Verdal og T-A på Steinkjer) Flere tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå