rubrav Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Finnes det i Windows mulighet for å starte opp web-sider til bestemte tidspunkt? Jeg har mine favorittsider som vanlig i Explorer,- men savner litt automatisering av min surfing. Noe i retning regelmessige hendelser i Outlook. Eksempler: Framvisning av nedbørsradar-bildet fra www.yr.no et kvarter før jeg vanligvis sykler hjem fra jobb Sjekk en gang i uka på prisutviklingen for DEN NYE PCen (som jeg ser på hw.no) Oppstart av webmail-siden for foreningen der jeg er sekretær 14-dagers intervall på sjekk av ei forumside som er sånn passe interessant... Noen som har forslag til windowsprogram som starter explorer med en bestemt web-adresse på et angitt tidspunkt??? Er verktøyet SCRIPT noe som kan brukes i denne anledning? Endret 22. august 2008 av rubrav Lenke til kommentar
rubrav Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Fant noe her.... Det ser ut som om Windows har en oppgaveplanlegger innebygd. Er det noen som har erfaring med bruk av denne? Programmsnutten kunne hentes i kontrollpanelet (fant det ikke der men ved å skrive oppgaveplanlegger i windows help). Grensesnittet så skummelt ut- med mulighet til å krasje windows eller en av prosessene som trengs for å kjøre windows. Jeg fant oppgaveplanleggeren i bruk på i Spybot search & Destroy som der ble kalt innebygget oppdatreing. Skriv litt om du har erfaring med grensesnittet Lenke til kommentar
rubrav Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Grensesnittet på oppgaveplanlegger. Det ser nå enkelt og greit ut. Hvordan får jeg Explorer til å starte opp med en side som er noe annet enn den vanlige startsiden. Det må være noe jeg kan legge til på programlinja/oppstartlinja (etter C:\PROGRA~1\INTERN~1\iexplore.exe ..... ) Vet du svaret? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Tror det skal holde å skrive f.eks. iexplore www.vg.no Lenke til kommentar
rubrav Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Så enkelt! Takk for hjelpa. Det vikret i alle fall på tvungen kjøring (play-knappen) Jeg kopierte innholdet fra Internettsidens adresse-linje til feltet "argumenter" som ligger i boksen "Rediger Handling" rett under linja for hvilket program som skal starte opp (bruker MS Vista HP, SP1) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå