Gå til innhold

Tidsstyrt oppstart av internettsider?

Anbefalte innlegg

Finnes det i Windows mulighet for å starte opp web-sider til bestemte tidspunkt?

Jeg har mine favorittsider som vanlig i Explorer,- men savner litt automatisering av min surfing. Noe i retning regelmessige hendelser i Outlook. Eksempler:

• Framvisning av nedbørsradar-bildet fra www.yr.no et kvarter før jeg vanligvis sykler hjem fra jobb
  • Sjekk en gang i uka på prisutviklingen for DEN NYE PCen (som jeg ser på hw.no)
  • Oppstart av webmail-siden for foreningen der jeg er sekretær
  • 14-dagers intervall på sjekk av ei forumside som er sånn passe interessant...

Noen som har forslag til windowsprogram som starter explorer med en bestemt web-adresse på et angitt tidspunkt??? :roll:

Er verktøyet SCRIPT noe som kan brukes i denne anledning?

Endret av rubrav
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Fant noe her....

Det ser ut som om Windows har en oppgaveplanlegger innebygd. Er det noen som har erfaring med bruk av denne? :roll:

Programmsnutten kunne hentes i kontrollpanelet (fant det ikke der men ved å skrive oppgaveplanlegger i windows help). Grensesnittet så skummelt ut- med mulighet til å krasje windows eller en av prosessene som trengs for å kjøre windows.

Jeg fant oppgaveplanleggeren i bruk på i Spybot search & Destroy som der ble kalt innebygget oppdatreing.

Skriv litt om du har erfaring med grensesnittet

Lenke til kommentar

Så enkelt! Takk for hjelpa. Det vikret i alle fall på tvungen kjøring (play-knappen)

Jeg kopierte innholdet fra Internettsidens adresse-linje til feltet "argumenter" som ligger i boksen "Rediger Handling" rett under linja for hvilket program som skal starte opp (bruker MS Vista HP, SP1)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...