int20h Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Wireless Resonant Energy Link kan revolusjonere bærbare PC-er. Les mer Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Skulle gjerne visst hvor lang avstand det ble gjort på, og om det ikke var veldig forstyrrende for wlanet Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Var ikke Nikola Tesla ute med dette for over 70 år sia? Endret 22. august 2008 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Dette er basert på eit prosjekt frå MIT i fjor, meir info: http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6725955.stm http://web.mit.edu/newsoffice/2007/wireless-0607.html Endret 22. august 2008 av siDDIs Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hvis de kan få det til, da blir det nok en revolusjon i hele strøm-historien. Som kjent, luft har ikke lede egenskaper, ellers ville datamaskinen din "ta deg" her og nå. Energi/strøm trenger et ledende medium for å bevege seg, og det blir spenene å se hvordan de vil overføre gjennom luft. Vi får se om de kan pønsker ut dette. Lenke til kommentar
MMM Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Skulle gjerne visst hvor lang avstand det ble gjort på, og om det ikke var veldig forstyrrende for wlanet Den tanken slo meg og. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Var ikke Nikola Tesla ute med dette for over 70 år sia? Jo, det stemmer dette. Håper dette blir en realitet da. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hvis de kan få det til, da blir det nok en revolusjon i hele strøm-historien. Som kjent, luft har ikke lede egenskaper, ellers ville datamaskinen din "ta deg" her og nå. Energi/strøm trenger et ledende medium for å bevege seg, og det blir spenene å se hvordan de vil overføre gjennom luft. Vi får se om de kan pønsker ut dette. de HAR fått det til, og det har blitt gjort for lenge sia av en kjent russer Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Hvis de kan få det til, da blir det nok en revolusjon i hele strøm-historien. Som kjent, luft har ikke lede egenskaper, ellers ville datamaskinen din "ta deg" her og nå. Energi/strøm trenger et ledende medium for å bevege seg, og det blir spenene å se hvordan de vil overføre gjennom luft. Vi får se om de kan pønsker ut dette. de HAR fått det til, og det har blitt gjort for lenge sia av en kjent russer Nikola Tesla http://en.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla http://www.braincourse.com/wirelessa.html Endret 22. august 2008 av Thrillseeker Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hvis de kan få det til, da blir det nok en revolusjon i hele strøm-historien. Som kjent, luft har ikke lede egenskaper, ellers ville datamaskinen din "ta deg" her og nå. Energi/strøm trenger et ledende medium for å bevege seg, og det blir spenene å se hvordan de vil overføre gjennom luft. Vi får se om de kan pønsker ut dette. de HAR fått det til, og det har blitt gjort for lenge sia av en kjent russer Det er forskjell på å overføre strøm trådløst og å overføre strøm trådløst på en praktisk måte, store energitap og forstyrrelser av omgivelsene er de sørste problemene. Virker ikke som dette systemet er direksjonelt, og da vil jeg tro det er ganske store tap i dette også, skal grave meg igjennom artiklene lenket til og se om jeg får noe mer ut av det. Om Tesla hadde en praktisk løsning på dette for 70 år siden, hvorfor er det ikke tatt i bruk? AtW Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg vill bare si at dette kommer til å bli STOPPET!! Cobbergruve eiere ("BIG-Copper") kommer til å slå hardt ned på dette prosjekte. Hail Xenu!! Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hvis de kan få det til, da blir det nok en revolusjon i hele strøm-historien. Som kjent, luft har ikke lede egenskaper, ellers ville datamaskinen din "ta deg" her og nå. Energi/strøm trenger et ledende medium for å bevege seg, og det blir spenene å se hvordan de vil overføre gjennom luft. Vi får se om de kan pønsker ut dette. de HAR fått det til, og det har blitt gjort for lenge sia av en kjent russer ok, jeg hørte ikke om den ukjente russeren, men uansett om hvem som har gjort det, er nok et stort skritt i strøm-historien. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hvordan vil slik overføring stråle? Akkurat når det kommer til små enheter har jeg egentlig større tro på teknologien som lades av den minste bevegelse, som om man har mobilen i lomme lades den. Husker ikke hva teknologien het. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hvis de kan få det til, da blir det nok en revolusjon i hele strøm-historien. Som kjent, luft har ikke lede egenskaper, ellers ville datamaskinen din "ta deg" her og nå. Energi/strøm trenger et ledende medium for å bevege seg, og det blir spenene å se hvordan de vil overføre gjennom luft. Vi får se om de kan pønsker ut dette. de HAR fått det til, og det har blitt gjort for lenge sia av en kjent russer ok, jeg hørte ikke om den ukjente russeren, men uansett om hvem som har gjort det, er nok et stort skritt i strøm-historien. Den kjente russeren (Tesla), gjorde det vil ikek på denne måten, det er mange måter å overføre ting trådløst på, dette er en relativt ny måte å angripe problemet på. Forøvrig har jeg lest artikkelen, ca 2/3 av energien går tapt over 2 meter, ikke så alt for ille til trådløs strøm å være, la oss håpe denne teknologien bærer frukter. AtW Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) OK, jeg er veldig skeptisk til dette. Det er flere ting som får meg til å stusse: - Store energitap (25% faktisk!), ikke bra i disse ENØK/klima-tider - Hva skjer om man har to slike felt like ved hverandre? - Er dette helt trygt med alt av elektroniske enheter som kan komme i veien? Inkludert kredittkort, som er kjent for ikke å tåle magnetfelt. Og medisinsk elektronikk, som for eksempel pacemakere. Kan det nevnte magnetfelt påvirke andre metallobjekter? Endret 22. august 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 OK, jeg er veldig skeptisk til dette. Det er flere ting som får meg til å stusse: - Store energitap (25% faktisk!), ikke bra i disse ENØK/klima-tider - Hva skjer om man har to slike felt like ved hverandre? - Er dette helt trygt med alt av elektroniske enheter som kan komme i veien? Inkludert kredittkort, som er kjent for ikke å tåle magnetfelt. Og medisinsk elektronikk, som for eksempel pacemakere. Kan det nevnte magnetfelt påvirke andre metallobjekter? Hvor står 25%? På BBC-sine sider sto det 40% effektivitet, mao 60% tap. AtW Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 I disse miljøtider der vi får pryl bare for å la en enhet stå i standby med et lite led og et forbrukt på et par watt stiller jeg meg undrende til at en slik teknologi som dette i det hele tatt vurderes i forbrukerteknologi. I spesielle tilfeller der fordelene overveier effekttapet er det jo noe annet. Som andre lurer jeg også på hvilken støy dette fører med seg, og ikke minst kan dette være skadelig over tid. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Hvor står 25%? På BBC-sine sider sto det 40% effektivitet, mao 60% tap. AtW Den første kilden som er linket til i hw.no-artikkelen, sier at det er 25% effekttap. http://www.ditii.com/2008/08/21/intel-wire...ing-of-gadgets/ BBC-linken handler om tidligere forskning, og må ikke forveksles med det som faktisk er tema for denne diskusjonen Endret 22. august 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hvor står 25%? På BBC-sine sider sto det 40% effektivitet, mao 60% tap. AtW Den første kilden som er linket til i hw.no-artikkelen, sier at det er 25% effekttap. http://www.ditii.com/2008/08/21/intel-wire...ing-of-gadgets/ BBC-linken handler om tidligere forskning, og må ikke forveksles med det som faktisk er tema for denne diskusjonen Teknologien som omtales er jo den samme, tipper forksjellen hovedsaklig ligger i avstanden, 0.6 meter med 25% tap, kontra 2 meter med 60%. AtW Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Med tanke på hvor paranoide folk er når det kommer til få watts effekt på basestasjoner for mobiler kan det bli mycket svårt å overbevise folk om at 60 watts felter rundt omkring i hele huset ikke er kreftfremkallende, ikke gir dårligere spermkvalitet, ikke hodepine og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå