arsenal82 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Lurer på om jeg kan bruke TFXP grønn kabelen på kurs ut til utendørs belysning og lysmaster. Diskuterte med en del folk og fikk fortalt at det går an å bruke den. Vil vite dette i og med at den koster betydelig mindre en PFSP?? Endret 22. august 2008 av arsenal82 Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 I utgangspunktet kan du ikke det. TFXP (e-verkskabelen) kan kun brukes frem til første fordeling, og da allså ikke ut til utendørsbelysning og lysmaster, da disse ligger etter første fordeling. Her må du nok bruke PFSP eller tilsvarende. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 sakset i fra et søk jeg gjorde, som støtter opp det han over sa: Bruksområde: Energidistribusjon. Ledermerking/fargekode: 4-ledere, Sort-Brun-Hvit-Gul/grønn. Produktet er ikke tillatt for alminnelig bruk i bygningsinstallasjoner. http://www.elektroimportoren.no/default.as...s&Item=10;3 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det er ingenting i veien for å grave ned denne i bakken selv om det er til utelys. Den vil i tillegg klare seg bedre en både PFXP og PFSP ettersom den er kraftigere i ytterkappa. YIT sverget til denne i Mo I Rana på gatelys og da i 25 kvadrats utførelse. Det eneste du ikke kan gjøre med denne er å legge den innendørs for den brenner vist mye bedre en vanlig PVC kabel. Lenke til kommentar
arsenal82 Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Det er ingenting i veien for å grave ned denne i bakken selv om det er til utelys.Den vil i tillegg klare seg bedre en både PFXP og PFSP ettersom den er kraftigere i ytterkappa. YIT sverget til denne i Mo I Rana på gatelys og da i 25 kvadrats utførelse. Det eneste du ikke kan gjøre med denne er å legge den innendørs for den brenner vist mye bedre en vanlig PVC kabel. Jeg har også beregnet meg frem til 25 mm2, i og med at den er dobbelt så billig så tenkte jeg at det er en ok løsning for belysning som står ute. Det jeg tenkte er å kansje legge PFSP fra selve skapet ut til en koblingsboks eller en slags overgang sånn at jeg går videre derifra med TFXP til belysningen. Akkurat i dette ser jeg ikke at jeg overskrider regelverket. Noen som mener noe annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå