jollis Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Ja da starter jeg enda en tråd om dette. Har ett-- Asus P5N-E SLI hovedkort (650) 2x 8800 Gt (sli) intel 6850 cpu 4 x 1 giga ram 2x Raptor disker tre kabinettvifter Standard cpu kjøler DVD brenner/spiller Makinen er som regel ikke overklokket. Sitter i en Mist 500W strømforsyning nå og maskinen virker stabil på meg. Ifølge Asus sin strømkalkulator bør jeg ha en 750 watts strømforsyning Men ifølge Extreme powersupply calculator,holder det med 398 W Lurer litt på hvem jeg skal stole mest på. mener å ha hørt at Vista som jeg bruker. Ikke gir melding om at det er for lite strøm på systemet. Med XP fikk jeg en slik melding en gang (Hadde glemt å sette i strømkontakten på skjermkortet (ikke denne maskinen) Maskinen starter opp og virker som sagt som den skal spiller en del uten problememer Hadde vært fint å fått noen tilbakemeldinger fra andre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) SLI krever en del strøm men det er jo 8800 kort som ikke krever like mye som de aller nyeste så 500watt burde være nok fra Mist. Disse kalkulatorene er ikke alltid noe og stole på. Det står at mitt skjermkort krever 700watt for og fungere og 750watt for ATI overdrive (utenpå esken) men det fungerer dønn stabilt på en 600watt mist. Og på kalkulatorene så er det jo noe forskjellig hver gang. Så lenge systemet er stabilt og ikke har problemer med kræsj under spilling så er det ikke noe og være redd for. Hadde det kræsjet konstant under spilling så hadde det vært noe annet for da kunne det vært strømmen som var for lite. Mvh donnieakalefty Endret 22. august 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
jollis Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Hei. Takker for kjapp tilbakemelding. som du sier. Så lenge det er dønn stabilt,så trenger jeg neppe å oppgradere strømmen. Mist er jo kvalitets strømforsyning,så det burde funke.. Får heller kjøpe en 1000 watter Neste gang jeg skal oppgradere/bygge nytt. Så en har litt å gå på! Endret 22. august 2008 av Jollis Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 For og kjøpe en 1000 watt strømforsyning skal du ha helt esktreme behov vanlige folk. Så vis du skal trenge noe sånt må du ha dobbel SLI med Nvidia 280 eller crossfire med 4870x2 skjermkortene. 650-750 watt pleier og være nok for SLI og crossfire med 1-3 harddisker og kanskje 2-3 vifter og 2 dvd brennere. Så med 1000Watt så har du masse og gå på må jeg si. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
jollis Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Ja det er kraftige saker. Men.. Neste gang jeg bygger maskin. Så blir det nok med 2 av datidens beste skjermkort Men det blir neppe gjort det første året. Er ikke så enorm stor prisforskjell på en 750 watter kontra en 1000 Watts.(5/600 kr) Er vel slik at med "litt" overkill så vil det bli mindre belastning på strømforsyningen. Endret 15. januar 2013 av jollis Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Alltid bra med litt for mye enn akkurat nok på strømforsyningen for de taper vist watt over årene eller noe. Men om 2 år eller mer så kan det jo hende at skjermkortene ikke trenger så mye strøm eller at de faktisk trenger mer siden de blir så mye bedre. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
jollis Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Ja det er det vel bare tiden som vil vise. Får håpe de blir mindre "trengende" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå