dahlberg Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Slit litt med å få IR til å funke på ei Inspiron 8100. Køyrer Mandrake 9.0, men får ikkje heilt ting til å funke. Har lese i Linux-InfraRed-HOWTO utan å heilt få ting til å fungere. Er det nokon som kan gi ei kjapp innføring i kva som må gjerast og korleis eg ser kva som evt funkar? Ting som må startast ved oppstart, konfigurerast osv? Takknemleg for gode svar/løysingar Lenke til kommentar
lordond Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Du må aktivere IR porten i bios. Lenke til kommentar
Kjartis Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Har 8200. Regner med at IR fungerer på samme måte på begge maskinene. Som lordond skriver må du aktivere IR via BIOS, trykk F2 ved oppstart. Bla deg frem til IR med piltastene. Lenke til kommentar
dahlberg Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 IR er aktivert i BIOS, funkar fint i Windows XP. Når eg startar opp maskina ser eg ingen meldingar om IrDA, men når eg skrur av får eg opp ei melding om "Shutting down IrDA: Failed" Lenke til kommentar
Kjartis Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Bruker selv XP(pro) og ikke erfart noe lignende feilmelding. Men nå som du har aktivisert IR har du et IR-oppsett på kontrollpanelet. Når du starter maskina vil ikke få noen beskjed. IR'n vil automatisk slå seg inn når du kobler til en ekstern IR-tjeneste, i mitt tilfelle er dette en Nokia 6310i. Lenke til kommentar
dahlberg Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Det er i Mandrake eg får feilmeldinga, i XP er det ingen problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå