Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Problem med databord, trenger tips

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg her om dagen gikk til innkjøp av nytt databord. Kjøpte da:

Skrivebord ROMEK hjørne bøkefarget http://www.jysk.no/120/121/3630748/a/catalog

Det jeg merket i ettertid var at jeg ikke fikk plass til kabinettet noen plasser på dette bordet.

post-58355-1219362474_thumb.jpg Jeg tenkte derfor at det burde funke og sage bort en del av platen i hjørnet til venstre, for så å ha pcen stående med baksiden ut den veien. Slik som det er nå er det så vidt ikke plass til kabinettet mitt der.

Jeg lurer derfor på om det er noen som har noen øyeblikkelige tanker rundt dette. Jeg har heller ikke noen verktøy for hånden for øyeblikket. Men har tilgang til clas ohlson eller lignende butikker der jeg sikkert bør kunne finne noe som funker til dette. Noen som har forslag til hva jeg kan bruke? Regner med at det vil bli nokså vanskelig med en vanlig sag siden jeg bare vil ha bort en del av planken og ikke hele.

Beklager hvis denne posten er feilpostet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en tilsvarende hylleløsning og noe som slår meg umiddelbart er at hvis hullet blir for bredt mister du mye av bærestyrken til platen. Derfor kan du forsterke den ved å for eksempel spikre en flat bjelke på hver side av åpningen på baksiden av platen.

Stikksag og sandpapir burde vel gjøre susen hva gjelder selve åpningen, å måle opp og skissere utsnittet på platen gjøres før montering, det samme gjelder for prosessen med å sage ut og pusse kantene tilstrekkelig. Deretter gjøres eventuelle forsterkninger og testing før den endelige monteringen.

140ww3.png

(Jeg tegnet på den ytterste platen fordi tastaturskuffen var i

veien, men samme prinsipp gjelder for platen innerst også.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...