Gå til innhold

Trenger laptop til skole

phatman

Anbefalte innlegg

Hei, skolen har startet og jeg trenger en laptop. Ønsker meg en laptop som er rimelig lett å ta med seg fra sted til sted og tenker at en laptop med skjerm mellom 13 og 14 tommer ville tilfredsstille dette. Kommer for det meste til å bruke pc'en til lite ressurskrevende gjøremål(surfing, høre på musikk, word, msn...), men trenger en laptop som kan kjøre football manager uten problemer og helst være kraftig nok til å kunne kjøre spill som fifa, cod4, cs ect(trenger ikke å ha instillinger på fullt) Som sagt ønsker jeg meg en liten og nett laptop, hvor utseende er ganske viktig. Dette er fasit på utseende;)... dessverre kunne de ikke tilby norsk tastatur og dermed ble det uaktuelt. Ellers har jeg tenkt litt på dell xps m1330 og latitude e6400(etter det jeg har hørt går det an for privatpersoner å bestille latitude modeller, hvis man maser litt) og noen asus modeller, også sony vaio laptopene er veldig stilige, men er etter som jeg har skjønt vanskelig å få i Norge. Ellers har jeg tenkt litt på macbook air(liker ikke at den mangler dvdspiller) og macbook, men trenger windows (er ikke sikker på hvor effektivt bootcamp er)

Ellers vil jeg ha en rimelig stor harddisk 200GB+, skjerm med ganske høy oppløsning, selvsagt er lang batteritid positivt og et bra grafikkort er pluss... ellers er jeg ikke så kresen;)Angående pris vil jeg holde meg rundt 10-12 tusen, men kan strekke meg enda lenger hvis det er verdt det;)

Er det noen som har noen anbefalinger angående de modellene jeg har nevnt, eller andre modeller som ville passe meg?

Takk for alt hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer for å skaffe god stasjonær hjemme og heller kjøpe en rimelig mini-laptop når du er borte fra din stasjonære.

Si at du skal bruke 10 000 på PC totalt. Du får en ganske grei stasjonær for 7 000 i dag (med mindre du er ultra gaming type med skyhøy krav på grafikk), også kan du bruke resterende 3000 på en EEE (ca. pris).

Forøvrig bruker jeg også stasjonær hjemme. På skolen bruker jeg enten skole PC'ene eller min Asus U2E. Men hovedsakelig er det stasjonær som er best på ytelse i forhold til pris (for å ikke nevne hvor praktisk det er å oppgradere den, framfor å knote med skrutrekker og tettbygde deler på en liten bærbar).

Lenke til kommentar

Hei, takk for hurtige svar.

Løsningen med å ha en stasjonær ved siden er ikke så dum, men ikke helt det jeg leter etter. Jeg reiser en del og trenger å ha brukspcen med meg. Kanskje jeg var litt villedende i den opprinnelige post'en min, men ser at dere har fokusert litt for mye på gamimg aspektet. Kommer ikke til å bruke den mye til spilling og det vil i hovedsak dreie seg om fm, som alle nyere laptoper burde klare med glans. Bare tenkte at det var greit å ha en laptop med kraft nok til å kjøre spill som er noen år gamle, hvis jeg skulle ønske det.

Det jeg egentlig vil ha hjelp med er en laptop som er mellom 13 og 14 tommer, som har et stilig utseende. Innmaten er ikke er det ikke så alt for farlig med, siden de aller fleste nyere datamaskiner vil dekke mine behov.

Angående Asus EEE, så blir nok denne dessverre for svak til mitt bruk.

En laptop jeg har sett en del på er Dell Latitude E6400. Den har en fin størrelse, ser veldig stilren ut, veier ikke så alt for mye, bra batteritid og har muligheten for et greit grafikkort.

Noen som vet om noen andre laptoper som kunne konkurrert med Dell Latitude E6400?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...