genser Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Har nå bestemt meg for å loggføre alt jeg bruker penger på - fra blomsterkjøp og pizza til reisekostnader og alt annet. Dette vil jeg kunne dele opp i kategorier jeg lager på forhånd, samt småposter uten kategori. Dette vil jeg igjen ha summert ukentlig og månedlig, og gjerne med grafer over kategorier, dagstotaler og ukestotaler. Mine excelkunnskaper holder til autosummer og å velge valuta, men ingenting i nærheten av det jeg ønsker her altså. Noen som har forslag til meg, enten laget selv eller av andre? Er det freeware programvare som gjør det samme uten Excel er selvfølgelig det og aktuelt. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Det kan hende nettbanken din har et opplegg for dette: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=525028 Jeg er godt fornøyd med Dnbnor sin løsning. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 søk på personal finance - finnes i gratisversjon og en fullversjon til 20 dollar. Dog ikke Excel-basert, men en grei løsning spesielt for recurring småkjøp. Lenke til kommentar
genser Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Har Postbanken. Ser utifra artikkelen at de har noe form for regnskapsløsning, så skal undersøke dette. Tror dog ikke at det er akkurat det jeg er ute etter, bruker jo ikke bankkortet til alle utgifter. Å Google "Personal finance" hjalp meg ikke veldig etter å finne noe program. Download.com fant derimot denne: http://www.download.com/Personal-Finance/3...cdlPid=10504423 Den du tenker på? Skal ta en kikk. Takker for tips. Er dog fortsatt sikker på at det finnes noe ganske perfekt Excel-opplegg for meg, utifra alt jeg har sett av diverse budsjettløsninger og lignende til excel tidligere. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 http://www.soft32.com/download_194917.html Der er en noe nyere versjon. Har selv brukt gratisversjonen ca 4 måneder før jeg kjøpte programmet. Fungerer greit til privat bruk uten for mye fanteri. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hvordan kan jeg legge til "gjentagende"transaksjoner i det programmet? F.eks jeg vil ha lønn, og huslån til å ligge inne hver mnd. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Tror det kun virker i betalings-versjonen Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Bare lurer på et par. ting angående Personal finance. 1) Når man setter budsjett på f.eks. lønnskonto/brukerkonto. Er det mulig å få den samme på kontanter? Altså. Når jeg bruker noe med brukerkontoen så trekkes ikke bare budsjettet på brukerkontoen, men også på kontanter. Håper du/dere forstod det!!?? 2) Når måneden er ferdig og jeg sitter igjen med penger på kontoen. Blir det automatisk overført til neste måned. Skulle f.eks. legge til noe i juni og ingen ting ble forandra! Er det mulig?? Takker for svar! Zuv Lenke til kommentar
sola66 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Du finner et her og et her. Disse kan du tilpasse til de inntekter/utgifter etc. du har. Selv bruker jeg det siste, men har justert en del på det for å få det slik jeg vil ha det. Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Takk for svar! Tror jeg kanskje formulerte meg feil. Tenker på programmet "Personal finance". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå