Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får ikke byttet tema på windows Vista

Anbefalte innlegg

heisann..

noe snårt har skjedd.. er nok jeg som har forårsaket det..

brått en dag så var skirvebordslinja mi og start menyen helt hvit med windwos 95 stil.. bare at det er hvitt selvfølgelig..

jeg høyreklikker på skrvebordet mitt og velger tilpass og får da opp en rute hvor jeg da trykker på valget tema.

og i det jeg trykker på det så får jeg en feilmelding hvot det står windows vertsprosess ( Rundll32) har sluttet å virke..

og windows ser etter løsning på problemet.. noe den ikke finner ut av. og det eneste valget jeg får da er lukk programm..

og lengre en dette kommer jeg ikke..

er lei av å ha ett sånt kjedelig tema på pc så da ønsker jeg virkelig at noen har svar på problemet mitt :D

har lagt ved bilde av feilmeldingen =) og skrivebordslinja =P

post-134110-1219354231_thumb.jpg

post-134110-1219354239_thumb.jpg

post-134110-1219354397_thumb.jpg

Endret av zaaztad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som noe korrupte systemfiler, den enkleste løsningen på det er vanligvis å sette maskina tilbake i tid, si ett døgn eller mer før problemet oppsto.

okei.. dette skjedde vel for 2-3 dager siden.. men har lastet ned musikk etter at dette skjedde.. vil jeg da miste det dersom jeg tilbakestiller den noen dager ? :D

Lenke til kommentar
Ser ut som noe korrupte systemfiler, den enkleste løsningen på det er vanligvis å sette maskina tilbake i tid, si ett døgn eller mer før problemet oppsto.

okei.. dette skjedde vel for 2-3 dager siden.. men har lastet ned musikk etter at dette skjedde.. vil jeg da miste det dersom jeg tilbakestiller den noen dager ? :D

System restore påvirker ikke egne filer/mapper og dokumenter, kun system instillinger som er endret eller slettet.

Lenke til kommentar

System restore påvirker ikke egne filer/mapper og dokumenter, kun system instillinger som er endret eller slettet.

aha .. okei.. prøvde det.. men eneste datoen som jeg kan stille maskina tilbake til var 22 august liksom :S

kan man sette egen dato vis man vil det ?? :D

Lenke til kommentar

Om det ikke er gjenopprettingspunkt til den datoen før problemene oppstod er det ikke noen måte å sette den tilbake før den tid. Da må du reparere windows installasjonen med å boote fra DVD'n å velge reparer systemet. Heldigvis en god ting med vista booten er at den har mange gode alternativer for fiksing av installasjonen i motsetning til XP sin som var ie kommandolinje..

Iallefall, lykke til, igjen!

Lenke til kommentar

Det finnes nå nyere virusfiler som krever at du innstallerer Codec's for å kunne høre på musikken.

Mange av disse finner på mye ugang, så om det er tilfelle at pcen ble slik like etter at du kjørte en ny fil du lastet ned så er du ille ute.

Stemmer det at du ikke har noe antivirus?

Du kan alltids prøve å tilbakestille vista et par dager, eller du kan høyreklikke på verktøylinja, velge egenskaper og prøve å tilpasse det.

Du kan også prøve å gå via kontrollpanel > system avanserte innstillinger og stille inn på ytelse der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...