Singularitet Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Måtte kutte strømmen til PCen pga torden, etterpå får jeg bare opp feilmeldinga: Finner ikke NTLDR, Ctrl Alt Del for å starte på nytt. Virker ikke som lynet har tatt noe, andre PCer fungerer greit her. MSI Plat. s939 At64 3000+ WinXP Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 NTLDR er en systemfil som skal finnes på den enheten som maskinen booter fra. Sjekk at det ikke står i en CD, minnepinne e.l. slik at du er sikker på at maskinen forsøker å boote fra harddisk. Hvis flere harddisker, sjekk i BIOS at bootorder er riktig. Hvis du slå av PCen brutalt (kuttet strøm) mens den holdt på å skrive til harddisken kan denne være skadet, filsystemet skadet eller registry skadet slik at maskinen ikke finner nødvendige filer. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Søk da https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...ghlite=%2Bntldr Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 NTLDR er en systemfil som skal finnes på den enheten som maskinen booter fra. Sjekk at det ikke står i en CD, minnepinne e.l. slik at du er sikker på at maskinen forsøker å boote fra harddisk. Hvis flere harddisker, sjekk i BIOS at bootorder er riktig. Hvis du slå av PCen brutalt (kuttet strøm) mens den holdt på å skrive til harddisken kan denne være skadet, filsystemet skadet eller registry skadet slik at maskinen ikke finner nødvendige filer. Takker for hjelpa, så hvis jeg har forstått dette riktig så vil alle andre data på den diske være mulig å få tak i? Holder på å lese linkene jeg fikk av PerB. nå, mye stoff der ja. Burde hatt en sticky på noe av den info'n. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Mener det på windows xp cd plata ligger en funksjon som heter fixstartup eller no i den dur. Bare søk deg frem til denne, så vil du få et valg hvor du skal legge denne boot up sekvensen og så er alt i sin skjønneste orden igjen. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Mener det på windows xp cd plata ligger en funksjon som heter fixstartup eller no i den dur. Bare søk deg frem til denne, så vil du få et valg hvor du skal legge denne boot up sekvensen og så er alt i sin skjønneste orden igjen. FIXBOOT Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 var ikke langt unna gitt Bra du hadde rette navnet Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Mener det på windows xp cd plata ligger en funksjon som heter fixstartup eller no i den dur. Bare søk deg frem til denne, så vil du få et valg hvor du skal legge denne boot up sekvensen og så er alt i sin skjønneste orden igjen. Nå har jeg bare den orginale gamle Inst.CDen, må jeg bruke n'lite for lage meg en oppgradert utgave? for å få med alle SP som har kommet? Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Nå har jeg prøvd FIXBOOT, og fått beskjed at det var vellykka, når jeg så starter maskina på nytt får jeg fortsatt samma feilmeldinga. Dette var rart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå