РЦП-88 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg trenger å åpne en hella 3000 lykt. Det er glass/reflektordelen jeg trenger å åpne. Glasset er støvete/matt på innsiden. Er det bare å åpne den, eller blir pakningen ødelagt og det kommer dugg inn i lykta når jeg setter den sammen igjen ? Lenke til kommentar
otis Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Nå har ikke jeg åpnet en lykt, men om du kanskje varmer den litt i stekovnen først, og deretter åpner den. Gjør det du skal og deretter sette den sammen igjen, med kanskje silikon eller noe annet lurt, så jeg vil sterkt anta at det må jo bli bra! Sålenge du tetter den ordentlig, lar den tørke i samme temperatur som du demontere den i, så vil jeg anta det går bra. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Joda, har hørt om dette, men hvor varmt skal det være da? Hvor mye varme tåler de forskjellige delene? Tenker på den reflektive overflaten osv. Endret 21. august 2008 av RCP-88 Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Skal vel gå greit det. Som sagt tidligere, så lenge det er tørt og fint når du setter det sammen igjen og du klarer å få det helt tett skal det gå greit. Jobbet foresten på Hellanor før Lenke til kommentar
otis Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg ville ha gått for rundt 50 grader, kanskje, med hansker på da. Eller mer, det meste tåler vel både 60-80 grader. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Ikke åpne lykte, reflektoren er så skjør at selv fingertuppene kan lage permanente merker og riper. Jeg ville skylla lykta innvendig (uten å ta av glasset) med vannbasert silikonfjerner, så med rent vann. Edit: Glemte å si, tar du av glasset er det ganske lett å bøye reflektoren og dermed få et noe "forvridd" lysbilde. Endret 24. august 2008 av Leo_ Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Ikke åpne lykte, reflektoren er så skjør at selv fingertuppene kan lage permanente merker og riper. Jeg ville skylla lykta innvendig (uten å ta av glasset) med vannbasert silikonfjerner, så med rent vann. Edit: Glemte å si, tar du av glasset er det ganske lett å bøye reflektoren og dermed få et noe "forvridd" lysbilde. Jeg har hørt at vann løser opp reflektoren? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Gjore ikke det på de jeg rengjore og satte slette glass på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå