Gå til innhold

Logitech Z-2300 / Z-5500 / Z-680 Nye høyttalere

Anbefalte innlegg

Hei jeg har tenkt å kjøpe nye høttalere, skal kanche kjøpe to , ok kjøpe en headphone splitters, jeg vet ikke så mye om høyttalere og sånt. men har lest at Z2300 kan ryke litt lett, Z5500 er ganske bra etc. og Z680 er billig og kanskje litt gammelt.

Har tenkt helst å kjøpe så mye så mulig bass men også lydkvalitet, men viktigest me bass ;)

((Kom gjerne med forslag om andre merker etc.! :) ))

Endret av Markus84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis bass er viktig så er Z-5500 det du skal gå for, jeg vet ikke om du har sett anlegget i noen butikk men bass kassa er gigantisk og gir utrolig mye bra bass.

Jeg rister istykker huset jeg bor i uten problemer vis jeg setter anlegget til 50-60% med full bass.

Den gir klar lyd og veldig høy lyd som er behagelig og høre på over lengre tid så dette er hva jeg vil anbefale deg.

Du vil ikke finne noe anlegg til bedre pris i Z-5500 pris klassen.

Logitech z-5500

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

jeg hakke hørt z-2300 spille.

Men når du kan riste istykker et 3 etasjes hus og anlegget er i øverste etasje så skal det en god del til. Jeg husker jeg satt en lighter og et glass vann oppå bare for gøy og du så tydelig at lightern beveget seg før den datt av og vannet så du bevegelse i veldig tydelig.

Det har kanskje ikke mye og si men i forhold til mitt gamle 2.1 anlegg så merket jeg at z-5500 var i en klasse langt over og absolutt verdt de pengene.

Jeg sløser ikke med mine penger og jeg kjøper ting jeg vet er bra og jeg fikk det testet i en elkjøp butikk som var ganske stor og da spilte de opp anlegget litt bare og da merket du fort at det var mye trøkk i det.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Er det så mye som bruker 7.1 lyd da?

Har 5.1 og det er jo det som er mest vanlig på dvd-er.

Sikkert noen spill som har 7.1 lyd men blir jo en del høytalere og plassere rundt omkring i rommet skikkelig.

Z-5500 gir utrolig bra lyd så jeg ville godt for dette uten tvil.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Veldig stor forskjell på z-2300 og z-5500 men prisen er jo det dobbelte for z-5500.

Z-2300:

System: 2.1

Total effekt: 200 W RMS

Effekt satelitthøyttalere: 40 W RMS

Effekt subwoofer: 120 W RMS

Frekvensområde: 35Hz - 20kHz

Z-2300 2.1

Z-5500:

System: 5.1

Konstruksjonsmateriale:

Total effekt: 505 W RMS

Effekt senterhøyttaler: 69 W RMS

Effekt satelitthøyttalere: 62 W RMS

Effekt subwoofer: 188 W RMS

Frekvensområde: 33 Hz - 20 kHz

Z-5500 Digital

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
jeg hakke hørt z-2300 spille.

Men når du kan riste istykker et 3 etasjes hus og anlegget er i øverste etasje så skal det en god del til. Jeg husker jeg satt en lighter og et glass vann oppå bare for gøy og du så tydelig at lightern beveget seg før den datt av og vannet så du bevegelse i veldig tydelig.

Det har kanskje ikke mye og si men i forhold til mitt gamle 2.1 anlegg så merket jeg at z-5500 var i en klasse langt over og absolutt verdt de pengene.

... :hmm: Gammelt skrøpelig hus, eller? :rofl:

.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nei faktisk helt nytt.

Men vis du har hørt det anlegget, så er bassen utrolig kraftig.

Kraftig bass rister ting, kan også være at min far har sånt harry glass skap med ting han har samlet fra jorden rundt reisene sine.

Mye tull voksne samler på, og nei jeg ekke 14 år gammel.

Bare syns pappa har kjøpt mye rart gjennom årene hehe.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Bassen er nesten av typen "Cerwin Vega dc1515" dvs MYE bass!

Den er nesten irriterende lavfrekvent så at den går svært lett igjennom vegger og sånn.

Leieboeren min hører bassen nesten bedre inne hos seg enn hos meg...

Alt i alt? Jeg DIGGER det! Er ofte og sjekker om naboen er ute så jeg kan skru opp litt... hehe

.

Lenke til kommentar

Den er nesten irriterende lavfrekvent så at den går svært lett igjennom vegger og sånn.

Alt i alt? Jeg DIGGER det! Er ofte og sjekker om naboen er ute så jeg kan skru opp litt... hehe

.

hehe jeg og har slike naboer, det verste av alt er at de sitter ute på terassen 24/7 til klokka er ofte 1 på natta, og ca 2 ganger i uken har de enten HELE familien eller masse venne som sitter utfor vinduet mitt og fester,(vinduet mitt er rett vedsiden av terassen deres)

.

hehe jeg og har slike naboer, det verste av alt er at de sitter ute på terassen 24/7 til klokka er ofte 1 på natta, og ca 2 ganger i uken har de enten HELE familien eller masse venne som sitter utfor vinduet mitt og fester,(vinduet mitt er rett vedsiden av terassen deres)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...