Mokolotivet Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Heisann Jeg har fått i oppgave å ta de offisielle bildene av et bryllup, da brudeparet ikke har økonomi til proffesjonel fotograf. Jeg har lest gjennom de andre postene angående bryllupsbilder, men sitter igjen med et par kjappe spørsmål, dersom det blir regn Jeg har ikke alt for mye lysutstyr, har SB800, SB600 og to relativt store reflektorer. Jeg vil hovedsakelig bruke D200 med Nikon sitt 24-70, 2,8, på bildene. Men så til mine tanker og spørsmål. Ute Slik jeg tenker, bør brudeparet stå i skyggen, og jeg bør bruke reflektor til å belyse de. Bør jeg bruke sølv eller gullfargen? Eller vil det ikke spille så stor rolle, da jeg uansett fotograferer med Raw+jpg? Inne Hva gjør jeg dersom det blir orkan og bildene må taes inne? Skal jeg forsøke å vende blitz skrått mot taket, eller bør jeg muligens også bruke reflektorene. Tenker da på en arbeidslampe som vender vekk fra brudeparet, og at reflektorene sender lyset på brudeparet? Jeg har hvertfall en assistent, muligens to under fotograferingen. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hvis du har tid og mulighet ville jeg lånt 2 personer og gjort noen forsøk innendørs som backup. Tok mine første off.bryllupsbilder lørdag da utendørs og var overskyet så lyset ble så nærme perfekt som kan komme heldigvis. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Å få øve deg på location i forkant vil være en stor fordel. Da kan du planlegge alle de viktigste bildene, og ta resten ad lib. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 På digitalt bruker du sølv delen av reflektoren, om du ikke har en som har både sølv/gull på samme side =9 Blitzene du har burde holde til å ta inne, reflekter fra vegg bak deg, fra siden eller oppe fra taket. Kan du jo evt. bruke en blitz som slave for hårlys etc. (CLS) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå