Nordmoen Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg trenger noen anbefalinger til hvilken distro jeg kan prøve på min Acer Aspire One, akkurat nå bruker jeg Xubuntu, men der fungerer ikke lyd og skjermen er litt rar. Etter som jeg har forstått finnes det distroer som bare trenger hjelp til Wlan. Helst skulle jeg sett at dette var en enkel distro alla *ubuntu, Open SUSE osv. Det eneste jeg forventer er at alt utenom Wlan fungerer ut av boksen. Hvis du kunne linke til guide til distro og hvordan du fikk til Wlan. Tenkte også at de med andre netbooks(EEE, MSI Wind) kunne skrive litt om hvilken distro dere bruker og hvordan alt fungerer Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Mandriva, OpenSuse, Ubuntu og Debian har laget versjoner som skal virke "ut av boksen" på EeePC allefall. Har selv prøvd det, og det funket som bare det. Er ikke helt kjent med Acer One og hvilken andre distroer som er tilpasset den. I grunn bør jo hvilken som helst distro virke, det er jo bare spørsmål om hvor tilrettelagt den er til maskinen, og hvor mye du får "ut av boksen". Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Bare lurer på en ting, hvordan ville Kubuntu føles på en Acer Aspire One, ville det blitt for tungt for bare 512 MB ram og 1,6 Ghz? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=996962 Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Arch er en distro som fungerer veldig fint med Acer Aspire One. God guide her. Burde også sjekke forumet som er linket til i den linken for å få litt mer info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå