Gå til innhold

Vanntett videokamera til undervannsrobot (ROV)

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å finne ut i hvilket underforum jeg skal legge ut dette i men håper da jeg fant riktig.

Jeg har et fag som heter Teknologi og forskningslære 3 (tof3). Prosjeketet mitt omhandler ROV (remotly operated veichle, om jeg ikke tar feil). ROVen er bygd, men vi skulle gjerne ha fått montert på et kamera som kan sende live bilder opp til en liten tvskjerm på land. Denne ROVen skal faktisk bli tatt i fast bruk av et natursenter ved borrevannet i Horten. Den skal måle div ting i vannet og sende live bilder.

Så; Billig og enkel løsning for å sende live bilder fra vannet opp til land. Anyone?

Endret av drz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En enkel og billig løsning kan være "helmetcam" de er vanntette.

I jobben så bruker vi slike på KNB maska som dykkerne har på seg.

De går jo kun da til 50m, og er ikke sikker på hvor langt ned disse helmetcam'ene er vanntette, men burde være enkelt og finne ut av.

Kan få sjekket det ut i løpe av morradagen, om det er av inntresse.

Endret av Itw
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Sliter litt med å finne ut i hvilket underforum jeg skal legge ut dette i men håper da jeg fant riktig.

Jeg har et fag som heter Teknologi og forskningslære 3 (tof3). Prosjeketet mitt omhandler ROV (remotly operated veichle, om jeg ikke tar feil). ROVen er bygd, men vi skulle gjerne ha fått montert på et kamera som kan sende live bilder opp til en liten tvskjerm på land. Denne ROVen skal faktisk bli tatt i fast bruk av et natursenter ved borrevannet i Horten. Den skal måle div ting i vannet og sende live bilder.

Så; Billig og enkel løsning for å sende live bilder fra vannet opp til land. Anyone?

Bruk et "vanlig" overvåkningskamera og bygge et vanntett hus til det.

Koster lite, funker bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bruk et "vanlig" overvåkningskamera og bygge et vanntett hus til det.

Koster lite, funker bra.

Det som kan skje er at dette vanntette "huset" blir ødelagt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...