Upsaker Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) God kveld. Var ute og tok noen bilder til en oppgave på skolen i dag, (oppgaven var ikke portretter), og så var vi på en location som passa til en kamerat. Dette er faktisk et av mine første ordentlige portretter. Det er tatt ganske fort, men ble fornøyd. Jeg ser selvsagt i ettertid at komposisjonen, hendene, ikke var der de skulle men jeg prøver meg fordet. Camera: Canon EOS 5D Exposure: 1/640 Aperture: f/1.2 Focal Length: 50 mm ISO Speed: 250 Exposure Bias: 0 EV Flash: Flash did not fire Endret 21. august 2008 av Jurgis Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Ville kanskje hatt en annen crop, syns det blir veldig mye rundt. Tatt bort noe på høyresiden feks? Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Ville kanskje hatt en annen crop, syns det blir veldig mye rundt. Tatt bort noe på høyresiden feks? uhm, jeg vill si du har feil MEN!! ikke mye (han må vær snudd inn mot midten av bildet), cut venstre siden.. Crop til 1:1 med fyren på venstre side så kan dette bildet bli bedre (ikke sikkert men jeg tror jeg og Juliess mener det samme her.) om du skulle tatt bildet på nytt så hadde det vært bedre med full versjonen av bildet bare han på venstre side snudd inn mot midten... Bildet ser bra ut på mange måter, men objektet bør ikke være midt i bildet. og om de er snudd noe vi så "må" det være mot midten av bildet. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Vel. Det rosa i grafittien tok blikket mitt på rundtur og jeg fikk ikke helt festet fokus på selve gutten. Det blir på en måte som blikket fester seg midt mellom halsen og den venstre skulderen. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Kropp venstre siden i og med at han ser til høyre, det som er kjipt er at du har kappet hendene. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Takk for kommentarene. Utrolig surt at jeg ikke fikk med hendene. Her har jeg prøvd på en ny versjon, litt tettere så det ikke skal se så stygt ut med croppa hender. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg synes at den nye versjon ble mye bedre, og som du sier. Nå gjør det ikke noe at vi ikke ser hendene. Det er noe med portrett, at man skal tett innpå. Tom Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Synes det rosa på veggen passa bra med tanke på tshorta hans. Men crop litt mere på venstre siden, og gjør øynene litt lysere. Han hadde grønne øyne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå