Howard Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 TEST: ASUS P4G8X Deluxe For tiden er E7205-brikkesettet den raskeste løsningen fra Intel for Pentium 4-plattformen. Vi har tidligere sett på et E7205-basert hovedkort fra AOpen, og nå kikker vi på et tilsvarende kort fra ASUS. Er ASUS P4G8X Deluxe noe å satse på? Testen finner du her. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jepp, da fikk jeg bekreftet det jeg skrev for et par uker siden da jeg selv tok en test på dette kortet sammen med PE kortet. Det er litt bedre en PE kortet på std innstillingene og en god del dårligere på overklokking + at det er dyrt. Res på mitt PE kort kan ses under i sign. Lenke til kommentar
Grisegutt Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Ka gjorde dere for å få CPUen overklokket så mye? Trengte dere ekstra vifter og sånn eller bare stilte dere FSP litt høyere opp? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Ka gjorde dere for å få CPUen overklokket så mye? Trengte dere ekstra vifter og sånn eller bare stilte dere FSP litt høyere opp? CPU-spenningen (Vcore) ble økt til 1.65V, ellers ble kun FSB stilt høyere. Ingen ekstra vifter eller spesiell kjøling forøvrig ble benyttet. Synes forøvrig ikke en økning fra 2.8 til 3.2 GHz er allverden å hoppe i taket for, men det er en annen sak Lenke til kommentar
trd374 Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Ser i testen at det tas frem som en ulempe at det: P4G8X mangler mulighet for å kjøre parallell ATA-enheter i RAID-oppsett. Til gjengjeld støtter kortet via Silicon Image-brikken RAID-oppsett med Serial ATA (RAID 0 eller 1) Men dette er løsningen der: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr Smart ikke sant? Lenke til kommentar
EC Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Kan jo nevne at jeg har følgende oppsett: P4G8X P4 3.06 GHz Vannkjøling (Aquacomputer) Uten å ha forsøkt så _veldig_ mye, klokket jeg prosessoren fra 3066 MHz til 3450, og der kjører den dønn stabilt ved 1,55 V. Chipsettet er nokså varmt, så det kan vente seg vannkjøling. Det skulle gjøre overklokkingsmulighetene bedre. Jeg har klokket CPU'en til 3692,57 MHz i Vapochillen. Den _kan_ gå høyere, bare jeg finner ut av hva det var som fikk Vapoen til å stoppe. Det kan se ut som at vapochillen ble for varm, eller så er det feil med Chillcontrol. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Har dette kortet med en 2.4 GHz. Noen som har klokket denne komboen? I så fall hvor høyt, med hvilken Vcore og FSB? Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Det hket sammen med ati 9700pro lager et sant helvette ati2.dvag feil i et sett nesten. prøvd flashe bios uten at det hjalp. Lenke til kommentar
litjkarn Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 p4 2.0 går lett over 3ghz med vifte og god ram på dette hket. har det selv og er fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå