Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sliter veldig mye med en treg bærbar pc.

Jeg har en Inspiron 6000 fra dell. i det siste har den blitt veldig treg. tar ganske lang tid for å åpne dokumenter, mapper, programmer osv. Jeg vanligvis bruker firefox og den er også begynt å henge seg dersom jeg åpner mange faner.

Har også fått problem med IE. den får jeg ikke åpne i det hele tatt. hvis jeg prøver å åpne internett explorer henger den også får jeg feilmelding og tilsutt lukker den av seg selv. har prøvd å installere IE nytt igjen, men problemet fortsetter.

 

Noen som har forslag og råd om hvordan kan jeg løse problemene mine? :cry::(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

nå har jeg kjørt CCleaner og hijackThis. Når pcen har ligget stille i en stund, istedetfor å gå til ventemodus, får jeg melding på skjermen "Forbereder ventemodus", men da blir det umulig å gå fram eller tilbake, altså den henger seg. og da må jeg slå av pcen med knappen og starte på nytt igjen.

Noen har flere forslag til problemet mitt? jeg vil helst ikke formatere pcen.:(

Takk til dere som svarte:)

kommet fram til en logg her:

 

 

 

 

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 17:03:16, on 25.08.2008

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16705)

Boot mode: Normal

 

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe

C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe

C:\WINDOWS\system32\ngvpnmgr.exe

C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Programfiler\Apoint\Apoint.exe

C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\UpdateService\issch.exe

C:\Programfiler\Apoint\Apntex.exe

C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe

C:\Programfiler\Dell Photo AIO Printer 922\dlbtbmgr.exe

C:\Programfiler\a-squared Free\a2service.exe

C:\Programfiler\Dell Photo AIO Printer 922\dlbtbmon.exe

C:\xampp\apache\bin\apache.exe

C:\Programfiler\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe

C:\Programfiler\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe

C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe

C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe

C:\Programfiler\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe

C:\Programfiler\Bonjour\mDNSResponder.exe

C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe

C:\WINDOWS\system32\crypserv.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe

C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe

c:\xampp\mysql\bin\mysqld-nt.exe

C:\Programfiler\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe

C:\Programfiler\Digital Line Detect\DLG.exe

C:\Programfiler\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe

C:\Programfiler\Wireless LAN Utility\SiWake.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\PSIService.exe

C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe

C:\WINDOWS\System32\snmp.exe

c:\Programfiler\Microsoft SQL Server\90\Shared\sqlwriter.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\xampp\apache\bin\apache.exe

C:\Programfiler\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Real\Update_OB\realsched.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Programfiler\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE

C:\Programfiler\Yahoo!\Messenger\ymsgr_tray.exe

C:\Programfiler\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

C:\Programfiler\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe

C:\Programfiler\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe

C:\Programfiler\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

 

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.webmail.tele2.no/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74005

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programfiler\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programfiler\AVG\AVG8\avgssie.dll

O2 - BHO: Yahoo! IE Services Button - {5BAB4B5B-68BC-4B02-94D6-2FC0DE4A7897} - C:\Programfiler\Yahoo!\Common\yiesrvc.dll

O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll

O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Programfiler\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O2 - BHO: Påloggingshjelp for Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programfiler\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programfiler\google\googletoolbar4.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programfiler\google\googletoolbar4.dll

O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programfiler\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll

O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programfiler\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programfiler\Apoint\Apoint.exe

O4 - HKLM\..\Run: [intelWireless] C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless

O4 - HKLM\..\Run: [iSUSPM Startup] C:\PROGRA~1\FELLES~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup

O4 - HKLM\..\Run: [iSUSScheduler] "C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start

O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe

O4 - HKLM\..\Run: [EasyMessage] C:\Programfiler\Easy Message\em2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [DLBTCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\DLBTtime.dll,_RunDLLEntry@16

O4 - HKLM\..\Run: [Dell Photo AIO Printer 922] "C:\Programfiler\Dell Photo AIO Printer 922\dlbtbmgr.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programfiler\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup

O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programfiler\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Programfiler\Fellesfiler\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FELLES~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETTVERKSTJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?

O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programfiler\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O4 - Global Startup: SiWake.lnk = C:\Programfiler\Wireless LAN Utility\SiWake.exe

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab

O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by20fd.bay20.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab

O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMesse...pDownloader.cab

O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Messe...nt.cab56907.cab

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shoc...ash/swflash.cab

O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programfiler\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll

O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programfiler\AVG\AVG8\avgpp.dll

O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll

O23 - Service: a-squared Free Service (a2free) - Emsi Software GmbH - C:\Programfiler\a-squared Free\a2service.exe

O23 - Service: Apache2.2 - Apache Software Foundation - C:\xampp\apache\bin\apache.exe

O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programfiler\Fellesfiler\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe

O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe

O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programfiler\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe

O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programfiler\Bonjour\mDNSResponder.exe

O23 - Service: Crypkey License - Unknown owner - C:\WINDOWS\SYSTEM32\crypserv.exe

O23 - Service: dlbt_device - Dell - C:\WINDOWS\system32\dlbtcoms.exe

O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programfiler\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: mysql - Unknown owner - c:\xampp\mysql\bin\mysqld-nt.exe

O23 - Service: Aventail VPN Client (NgVpnMgr) - Aventail Corporation - C:\WINDOWS\system32\ngvpnmgr.exe

O23 - Service: NICCONFIGSVC - Dell Inc. - C:\Programfiler\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe

O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PSIService.exe

O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe

O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programfiler\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

O23 - Service: WLANKEEPER - Intel® Corporation - C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe

 

--

End of file - 11589 bytes

Endret av madi
Lenke til kommentar

Ser greit ut.

 

Kjør dette

---

Last ned MBAM til skrivebordet.

Velg Norsk språkdrakt-->kjør hurtig systemskann.

Når MBAM er ferdig åpner den en logg,den poster du.

---

Kjør CCleanert som dette.

'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer som er eldere enn 48 t.

Kjør og register-renser"svar ja til og reparere"-->backup svar ja når du blir spørt.

Kjør register-renser et par ganger til alle feil er borte.

---

Defragmering.

Auslogics Disk Defrag + Free Registry Defrag

---

Restart

---

Se om det hjulpet,pass på at ikke en prosess bruker mye av cpu.

Ctrl+alt+del<prosesser>

Er det en prosess som bruker mye poster du navnet.

Normalt at den hopper ca 0-5% når du ikke bruker noe program.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Hei,

jeg har gjennomført alle punktene ovenfor. og det ser ut til å fungere litt bedre nå.... IE fungerer også bra nå:D

 

Takk for hjelpen:)

 

 

Her er det loggen fra mbam:

 

 

 

Malwarebytes' Anti-Malware 1.25

Database versjon: 1087

Windows 5.1.2600 Service Pack 2

 

20:31:26 25.08.2008

mbam-log-08-25-2008 (20-31-10).txt

 

Skanntype: Rask Skann

Objekter skannet: 57589

Tid tilbakelagt: 16 minute(s), 23 second(s)

 

Minneprosesser infisert: 0

Minnemoduler infisert: 0

Registernøkler infisert: 0

Registerverdier infisert: 0

Registerfiler infisert: 0

Mapper infisert: 0

Filer infisert: 1

 

Minneprosesser infisert:

(Ingen mistenkelige filer funnet)

 

Minnemoduler infisert:

(Ingen mistenkelige filer funnet)

 

Registernøkler infisert:

(Ingen mistenkelige filer funnet)

 

Registerverdier infisert:

(Ingen mistenkelige filer funnet)

 

Registerfiler infisert:

(Ingen mistenkelige filer funnet)

 

Mapper infisert:

(Ingen mistenkelige filer funnet)

 

Filer infisert:

C:\Programfiler\Setup.exe (Rogue.Installer) -> No action taken.

Endret av madi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisan igjen

 

problemet mitt er enda der... den ble litt bedre etter at jeg fulgte rådene deres. men pcen ble dårlig igjen. har oppgradert til SP3, og kjørt Malware bytes anit-malware, og eset NOD32 antivirus, men de finner ingen virus og malware. prosesseren har også høy og unormal lyd, og pcen blir utrolig treg nesten henger seg når prosesseren kommer med høye lyden. vet ikke om problemet er kanskje teknisk? ellers noen som har andre forslag??

har blitt veldig lei av å ha en slik pc nå, det går ikke an å jobbe på den på grunn av den henger seg hele tiden.

 

 

hjelpppp :cry:

Lenke til kommentar
Heisan igjen

 

problemet mitt er enda der... den ble litt bedre etter at jeg fulgte rådene deres. men pcen ble dårlig igjen. har oppgradert til SP3, og kjørt Malware bytes anit-malware, og eset NOD32 antivirus, men de finner ingen virus og malware. prosesseren har også høy og unormal lyd, og pcen blir utrolig treg nesten henger seg når prosesseren kommer med høye lyden. vet ikke om problemet er kanskje teknisk? ellers noen som har andre forslag??

har blitt veldig lei av å ha en slik pc nå, det går ikke an å jobbe på den på grunn av den henger seg hele tiden.

 

 

hjelpppp :cry:

Hva er det som krever mye prosesser? og hvor mange "Kb" bruker den?

Lenke til kommentar
Heisan igjen

 

problemet mitt er enda der... den ble litt bedre etter at jeg fulgte rådene deres. men pcen ble dårlig igjen. har oppgradert til SP3, og kjørt Malware bytes anit-malware, og eset NOD32 antivirus, men de finner ingen virus og malware. prosesseren har også høy og unormal lyd, og pcen blir utrolig treg nesten henger seg når prosesseren kommer med høye lyden. vet ikke om problemet er kanskje teknisk? ellers noen som har andre forslag??

har blitt veldig lei av å ha en slik pc nå, det går ikke an å jobbe på den på grunn av den henger seg hele tiden.

 

 

hjelpppp :cry:

Hva er det som krever mye prosesser? og hvor mange "Kb" bruker den?

 

 

 

???

forsto ikke helt hva og hvordan jeg kan svare på spørsmålet ditt.

kunne du kanskje spesifisert litt mer hva du mener?

for tiden bruker jeg ikke noe store programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...