Gå til innhold

Microanmeld filmen over deg

Awesome X

Anbefalte innlegg

Dere hoppet over Sneakers. Javel, må vel få en liten anmeldelse den også. Ganske kul hacking/datainnbrudd-film med en fin cast. Husker den som god underholdning, men ikke no mye mer. Spennende, og også noe overdrevet (men det er da bare kult) flick. Jeg gir den en 7/10. Ikke blant de beste brekk-filmene som finnes, men anbefales uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

I oppfølgeren til klassikeren Raiders of The Lost Ark ville godeste Steven Spielberg lage en mørkere Indy-film. I og for seg en fin tanke det. Temple of Doom ble derimot såpass mørk at fyren måtte skrive inn masse humor for å ikke skremme vekk sitt kjære publikum. Forståelig nok. Problemet var at denne humoren ble kanalisert gjennom noen av filmhistoriens aller kjipeste og mest irriterende sidekicks, noe som resulterte i mange jævlige mareritt om Willie Scott's glassknusende kvinneskrik.

Dessuten har Temple of Doom et tynnere plott, mer forglemmelige skurker og en litt kjipere setting enn sin forgjenger, og klarer aldri å leve opp til standarden Raiders satte. Harrison Ford og en del god action trekker jo filmen litt opp, men den mislykkede mørke stemningen og auraen av irritasjon gjør at jeg stort sett hopper over Temple of Doom når jeg trenger en dose med arkeolog-action.

5/10

network-poster.jpg

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Kameraten min sov gjennom hele denne, så han likte den nok ikke. Jeg husker at den var spennende og godt gjennomført, men jeg satt igjen med noen spørsmål etterpå. Jeg syntes ikke alt var blitt godt nok oppklart. Om jeg ikke husker helt feil var jeg ikke helt begeistret for skuespillet heller. Jeg ga den 4/6 på filmjournalen.

The-Football-Factory_92__9686116_20.jpg

Lenke til kommentar

År og dag siden jeg så denne, men jeg kjører på likevel. Britiske hooligans, gjengkamper og vill vold. Fotball vises vel aldri direkte på skjermen, men det er disse bråkmakerne det legges vekt på. Velspilt film som viser britiske pøbler på usminket vis. Filmen er voldelig og sjokkerende, men jeg syns ikke den hadde så mye nytt å by på. Likevel verdt en titt.

6/10

Neste:

ferris-bueller-poster1.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-V5wtB5rV

Tja.. den har jeg hverken sett eller hørt om.

Her er en annen jeg likte ganske godt. Ikke på langt nær topp 50, men nærmere 54 :tease:

doomsday_ver6.jpg

Lenke til kommentar

Velger å svare på Mean Streets jeg:

Litt glemt klassiker synes jeg, og en av Scorseses bedre filmer (langt bedre enn den kanskje mer kjente Gangs of New York f.eks, uten at de egentlig bør sammenliknes). Ikke helt Taxi Driver, men det nærmer seg. Røft bilde av New York på tidlig 70-tall, dialogdrevet og herlig musikkbruk (to elementer vi finner igjen hos Tarantino, som jeg er sikker på at han har hentet i stor grad fra tidlig Scorsese). Keitel styrer filmen med sin hovedrolle, og De Niro i en uvant birolle som en litt tomsete fyr, i motsetning til den "kule" eller tøffe karakteren han ofte har. En kvalitetsfilm, som har sin styrke i formen, ikke historien. 5 av 6.

Ny film, hvis noen vil prøve seg:

Blue-Velvet-Poster-C10080070.jpeg

Lenke til kommentar

Blue Velvet er en enormt stemningsfull og spennende film. Angelo Badalamenti står bak musikken, og da er man garantert en uslåelig stemning. Mystikken som ligger over Lumberton er fantastisk, og det er uhyre interessant å følge Jeffreys (MacLachlan) søken etter svar. I Blue Velvet viser Lynch hvor dyktig han er på det filmtekniske. Filmingen er nydelig og lyssettingen fascinerende. Den drømmeaktige stemningen er også tilstede i Blue Velvet, og alt dette er med på å skape en særdeles minneverdig opplevelse.

9/10

original_Friday_poster.jpg

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...