Gå til innhold

Microanmeld filmen over deg

Awesome X

Anbefalte innlegg

Meget pen film, men tidvis kjedelig historie gjør at den er penere å se på enn å bli underholdt av. Det er vel et par hundre shots her som kunne fint fungert som filmplakat eller inspirasjon til aspirerende film noir-regissør, men ikke alt var like overbevisende. Absolutt verdt å få med seg.

7/10

The Last Kiss

LastKissV.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av de bedre filmene jeg har sett som er utgitt de siste årene! Jeg likte veldig godt hvordan de 3 forskjellige historiene ble tvistet sammen på en smart måte! Drama og spenning omtrent hele veien, du kjeder deg ikke med denne filmen!

8/10

reservoirdogs.jpg

Endret av CharltonHeston89
Lenke til kommentar

Denne er min Coen-favoritt og defenitivt en av mine yndlingsfilmer. Humoren er ikke annet enn fantastisk, og karakterene i filmen er elskbare. The Big Lebowski burde stå under definisjonen av "cool" i ordboka.

9,5/10

Neste:

3058982.jpg

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Den Lynch-filmen jeg har ratet lavest, men samtidig den jeg har mest lyst til å ta et gjensyn med. Merkelig blanding av roadmovie og klassiske eventyrelementer. Særdeles interessant, men jeg mener at jeg reagerte på noen elementer som bare føltes for sære og intetsigende. Og Laura Dern kommer jeg aldri til å få sansen for.

Derimot gjør Nicholas Cage en av sine beste roller, og kjernekarer som Willem Dafoe, Harry Dean Stanton og tilogmed John Lurie dukker opp. Heves nok etter et gjensyn, men for nå:

6.5/10

Jeg følger opp med dette klassiske mesterverket:

189656~Groundhog-Day-Posters.jpg

Lenke til kommentar

Groundhog Day er rett og slett et fascinerende stykke film. Ikke fordi jeg på noen måte synes den er spesielt bra, men fordi av alle filmer jeg har sett på IMDB Topp 250 så er dette den eneste jeg ikke skjønner hvorfor er der inne. Jeg har aldri innbilt meg selv at jeg skal elske alle filmene på den berømmelige lista, men jeg har stort sett full forståelse for hvorfor den og den filmen er representert til tross for at jeg ikke kan dele min begeistring.

Groundhog Day derimot har jeg aldri forstått appelen til. Ja, det er en småhyggelig familiefilm med et snedig konsept, men for meg så stopper det der. Den var en heller fort-sett-og-glemt filmopplevelse hvor det var absolutt ingenting jeg kunne forstå at folk likte så godt at de faktisk puttet denne filmen inn på topplistene sine. Jeg skjønner at noen kan like filmen, men jeg skjønner ikke at så mange filmfans kunne like den så fordømt godt! I starten skyldte jeg på nostalgi, men neida, erfarne filmtittere i sin beste alder så Groundhog Day og digget den.

Så dette er noe jeg gleder meg til å se på nytt. Fordi jeg må forstå appellen, her har hjernen min tydeligvis blokkert ut det så mange andre har elsket. Men akkurat nå holder det til en høyst forglemmelig:

5/10

event.jpg

Lenke til kommentar

Event Horizon:

En film jeg egentlig hadde rimelig lave forventinger til, men som overrasket stort.

Personlig så mener jeg den har mer dybde og er litt mer fornøyelig for en "ikke horror entusiast" som meg selv.

Her snakker vi ikke splatter med blod og groteske voldshandlinger, men heller psykisk skumle scener og en spenning som holder filmen underholdende gjennom hele visningen. Kan minne litt om "Sunshine"(2007) og kanskje en smule "The Shining" (som jeg også hørte rykter om at regissøren var temmleg inspirert av under innspillingen til Event Horizon).

Bottom line: En undervurdert godfilm som holder det den lover.

7/10

Neste:

carlitosway.jpg

Lenke til kommentar

Carlito's Way er en gangster film av meget høy standard. Al Pacino gjør en god rolle som gangsteren som etter en tids fengselsopphold gjør sitt for å holde seg straight, noe som ikke alltid er like lett.

En annen rolle jeg husker godt fra denne filmen er Sean Penns rolle som den ganske så sleipe advokaten has Carlito, Sean Penn gjør en god jobb her.

Dette er en film jeg rangerer høyt blant mine gangster-/mafiafilmfavoritter - 8/10

Over til:

sneakers-dvd1.jpg

Lenke til kommentar

Platoon er vel min all time favoritt film, og også den filmen jeg da naturlig nok har sett flest ganger. Elsker atmosfæren, karakterene, dramaet, humoren, digger vel egentlig alt med denne filmen. Skuespillerne er også knall, spesielt Tom Berenger som spiller Sersjanten Barnes, en hardbarska jævel som som gjør så og si det som passer han! Willem Defoe som spiller Sersjant Grodin, en litt annerledes sersjant som er mer rettferdig, er også veldig solid. Begge to ble nominert til Oscar for Best Supporting Actor, men ingen av de vant! Også har vi Charlie Sheen som spiller den unge soldaten Chris Taylor, som har meldt seg frivillig til å tjenestegjøre i Vietnam! Regner med at de fleste har sett denne filmen, og jeg vet at de fleste synes denne ikke fortjener toppkarakter!

10/10

tt0056172_largeCover.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...