Gå til innhold

Microanmeld filmen over deg

Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen da, blir ikke det litt rotete? hakke sett Toy Story siden VM i 98, men here it goes:

Storslått animasjonsfilm med Buzz Lightyear som den store stjerna. Husker jeg fryktet nabogutten og hans sadistiske måter å behandle lekene sine på.

Neste: Death Wish!

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Var den første filmen av så gammel årgang jeg så, for et par, tre år siden. Jeg var en smule skeptisk på forhånd, men ble regelrett tatt på senga av hvor gjennomført god og underholdende den var. Mangler jo en sekvens her og der, men det er så. Ødela ikke allverden av drivet i filmen. Ga den vel 8/10 dengang, og den står jeg ved, selv om det er usikkert at jeg hadde havnet på den karakteren i dag. Hadde mye med forventninger å gjøre.

422px-Being_John_Malkovich_poster.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg liker å bumpe mine egne tråder. Så vi får se hvor lenge denne varer da.

Lawrence of Arabia:

Jeg hadde lenge utsatt å se filmen pga. av dens fire timer med spilletid, så overraskelsen min var stor da filmen plutselig sluttet etter hva noe som føltes som et par timer. Selv når jeg anstrenger meg er det ikke mye negativt jeg klarer å komme på om filmen.

9 / 10

Neste film:

Back to the Future

back%20to%20the%20future%202.jpg

Lenke til kommentar

Ah, der var det endelig noen som anmeldte Lawrence'n min ja.

Back To The Future er en av de beste åttitallsfilmene, definitvt! Den er rask og morsom, har flotte karakterer og er veldig underholdene. Part II er også underholdene, og nesten like god. En solid 8/10

Next:

M (1931)

77336372_34d9c63b3b_o.jpg

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

M (1931):

Denne filmen har definitivt overleved tidenes tann. Av det jeg har satt av Fritz Lang er M den som falt mest i smak for min del. Den er spennende, og har et preg over seg som er lett å falle for. Flere jeg kjenner har vært skeptiske til M grunnet dens alder, da jeg har anbefalt den. Men som regel blir de alle overrasket over hvor fin dette kunststykket er.

8.5/10

Neste film:

Eraserhead (1977)

henry%20eraserhead.jpg

edit: Ehm, drit i å endre filmvalg etter en halvtime da! Jesus!

Endret av Thantophobia
Lenke til kommentar

Eraserhead (1977)

Okey, er du ute etter en veldig artistisk film, som fucker med hjernen din. Ja da burde man sjekke ut Eraserhead. Dette er helt klart en av Lynch's beste, med utrolig god stemning og vakre bilder.

9.5/10

Neste film:

Dancer in the Dark

276957.jpeg

Om ingen har sett den, så kan sikkert Dogville også anmeldes

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

The Deer Hunter

En utrolig sterk film som viser Vietnamkrigens grusomheter og ødeleggelser. Vi følger karakterenes mentale nedbrytning og får skildret de psykologiske, sosiale og fysiske effektene krig kan ha på et menneskesinn. Fantastiske skuespillerprestasjoner og scener som fremkaller frysninger. En av mine favorittfilmer!

9/10

Neste film:

Fear and Loathing in Las Vegas

fear_and_loathing_in_las_vegas.jpg

Lenke til kommentar

Har ikke sett denne filmen på nesten ti år, så har litt problemer med å huske hva jeg synes var spesielt bra eller dårlig med den. (med andre ord: dette blir en bra skrøpelig annmeldelse) Men det jeg husker var at den var ganske surrealistisk (var 9-10 år når jeg så den... aner ikke om jeg ville syntes det om den i dag), at jeg likte Depp (noe jeg vanligvis gjør), og at jeg i 2003 ga den 8/10 på IMDb. Usikker på hva jeg ville syntes om den i dag, men tror jeg fortsatt ville likt den.

Neste film: 8½ (1963)

MV5BMTgzMDY0NDE1Ml5BMl5BanBnXkFtZTYwOTkwOTM5._V1._SX281_SY399_.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Oppskrytt og usynkronisert. Jeg kommer helt sikkert til å se den igjen for å ha konkrete argumenter i diskusjoner med folk som faktisk elsker filmen. Noen få høydepunkter fantes det. 4/10

Neste film: Stripes

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

The Rock

Velkjent actionklassiker perfekt for 90-tallet. Stort pluss for Alcatraz-settingen, Ed Harris, Connery, musikken og Bay's effektive regi, og fyrens klart beste film. Eneste minuset må være ukarismatiske Caige i hovedrollen, men selv han slipper unna fordi karakteren skal være en litt nerdete og kjip fyr.

8/10

Neste film:

B000035P5R.01._SCLZZZZZZZ_.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...