krussedull Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Vurderer å skaffe meg en mp3spiller, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg skal velge. Det står mellom disse to: Cowon iAudio7, 16 GB For: - Liten! - Veit at jeg liker denne spilleren, da jeg kjenner en som har denne. - Opptil 60 timer spilletid. Mot: - Liten lagringsplass. - Får ikke kjøpt vegglader i Norge (så vidt jeg veit). Cowon D2, 16 GB: For: - Kan sette i mer minne (uendelig, så lenge det kommer større minnebrikker?). - Vostok.no selger vegglader. Mot: - Synes denne er for stor og tung. - Kommer neppe til å se video på den. - Veit ikke om jeg liker touch screen. Har ikke funnet noen gode alternativer til disse spillerne, med tanke på lydkvalitet, støtte av de fleste lydformatene og spilletid. Ser at det er mer framtidsretta å velge D2, og jeg slipper og bytte ut musikk stadig vekk. Men samtidig er det dumt hvis jeg synes det blir for tungvint å drasse med den rundt omkring. Har dog kun sett den på bilde, så kan jo være at den faktisk virker mindre i virkeligheten. Noen som vil komme med innspill her? Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det står mellom disse to: Cowon iAudio7, 16 GB Mot: - Liten lagringsplass. - Får ikke kjøpt vegglader i Norge (så vidt jeg veit). Denne lades med miniusb, så det burde ikke være problem å finne vegglader. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hvis du ser etter vegglader så kan du vel bare bruke en usb-vegglader (funker til de fleste ting med usb kabel) Det koster maks 149-199,- Jeg kjenner en fyr som har D2, jeg syntes den var mindre enn jeg hadde trodd, og skjermen var ikke noe betydelig minus (synes jeg) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hvis du ser etter vegglader så kan du vel bare bruke en usb-vegglader (funker til de fleste ting med usb kabel) Det koster maks 149-199,- 20 kr om du er vettug nok til å bestille fra dealextreme. bedre kvalitet er det på de og, i forhold til de jeg har sett er til lands Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Hvis du ser etter vegglader så kan du vel bare bruke en usb-vegglader (funker til de fleste ting med usb kabel) Det koster maks 149-199,- 20 kr om du er vettug nok til å bestille fra dealextreme. bedre kvalitet er det på de og, i forhold til de jeg har sett er til lands Ja, men jeg tenkte hvis man kjøpte i vanlige butikker som Elkjøp og SpaceWorld (det går raskere med tanke på levering ) Endret 22. august 2008 av RedZtone Lenke til kommentar
krussedull Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Takk for svar! Trodde man måtte ha en lader som var laget for iaudio7, men da var jo ikke det noe problem! Er det forresten noen vesentlig forskjell på lydkvaliteten mellom disse to spillerne? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) En annen mulighet er jo å vente litt på disse: Cowon L3 (Kanskje litt i største laget?), Cowon O2 og Cowon S9 Jeg gleder meg til de kommer ut på markedet Men hvis du ikke skal vente ville jeg nok valgt D2, KLART! Endret 29. august 2008 av RedZtone Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Har noen spørsmål ang Cowon iAudio 7: Hvordan takler denne lydbøker og hvilke formater? Og er det noe god funksjon for å fortsette der hvor man stoppet sist, er jo kjipt å måtte sole seg fram hvem gang man skal høre igjen. Og hvordan er det når man har spilt musikk i mellomtiden, vil den da også kunne finne tilbake til sist hvor du var i lydboka? Ellers er jeg drit lei ipod og deres "kun-bruk-apple-software/komponenter" på dere ipods, aldri ipod igjen! Ser at det er minuisb noe som gjør at lading er enkelt via usb? Og hvordan er det å overføre, kopiere og slette musikk? Kommer den bare opp i utforsker som en ekstern disk? Og er det sånn å forstå at denne støtter alle formater, jeg har mye musikk i .flac og også noen lydbøker i .m4b og .m4a.? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Har noen spørsmål ang Cowon iAudio 7:Hvordan takler denne lydbøker og hvilke formater? Og er det noe god funksjon for å fortsette der hvor man stoppet sist, er jo kjipt å måtte sole seg fram hvem gang man skal høre igjen. Og hvordan er det når man har spilt musikk i mellomtiden, vil den da også kunne finne tilbake til sist hvor du var i lydboka? Ellers er jeg drit lei ipod og deres "kun-bruk-apple-software/komponenter" på dere ipods, aldri ipod igjen! Ser at det er minuisb noe som gjør at lading er enkelt via usb? Og hvordan er det å overføre, kopiere og slette musikk? Kommer den bare opp i utforsker som en ekstern disk? Og er det sånn å forstå at denne støtter alle formater, jeg har mye musikk i .flac og også noen lydbøker i .m4b og .m4a.? COWON iAudio 7 støtter ASF, FLAC, MP3, Ogg Vorbis, WAV og WMA, og jeg vil regne med at det også kommer opp at COWON iAudio 7 er tilkoblet i mediaplayeren også, det gjør i hvertfall de fleste andre DAP-er/PMP-er Bruk "Prisguide" hvis du lurer på avspillingstid, vekt, formater, størrelse, skjermstørrelse, etc. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Sadistic_mika: jeg var i samme situasjon som deg for et år tilbake. Valgte iAudio 7, da jeg kun har behov for å spille musikk. Vil du ha video og slikt, gå for D2. Angrer ikke et sekund på mitt valg. Everlong: Ja, den dukker opp under utforsker så det er bare å dra-og-slippe filer. Ingen programvare nødvendig. Når det gjelder det med lydbøker vet jeg ikke (ikke testet), men jeg er rimelig sikker på at den har støtte for bokmerker. Sjekk iaudiophile.net sitt iAudio 7 forum. Den støtter de aller fleste formater, men er ikke m4a/b et Apple-format eller noe? I så fall tipper jeg det må konverteres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå