RamGuy Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg har et mer eller mindre splitter nytt hovedkort (Asus P5Q-Deluxe), splitter nytt skjermkort (HiS Radeon HD4870), 4x Crucial PC8500 1GiB minnebrikker, 2x Hitachi Deskstar 160GB (satt opp i RAID0), en Hiper Type-R 730W PSU, et CREATIVE Audigy2 ZS lydkort og litt sånt.. Det som da skjer er at jeg får helt tilfeldige BSOD støtt og stadig, våkner gjerne klokken 04:00 på natta fordi jeg hører maskinen driver å biiiper, det er fordi den har restartet seg selv og går i en loop, prøver å starte opp WinXP, bluescreen.. nytt forsøk, bluescreen.. osv. Det jeg da må gjøre er bare å gå inn i BIOS (uten å endre på noe som helst) og gå ut igjen, så starter maskinen opp igjen. Veldig merkelig det der. Men hva er det som forutsaker bluescreenene? Jeg har nå etter jeg ikke fikk mitt nye P5Q-Deluxe kort opplevd to ganger at data på harddisken har blitt korrupt, noe jeg aldri har opplevd tidligere i mitt liv. Jeg skjørte en lang og omfatende test på diskene og det viser seg at det var problemer med partisjonen min og ikke fysisk på diskene. Ergo kjørte jeg en full wipe av begge diskene med Hitachi sin egen Fitness Tool (som tok EVIGHETER) og opprettet RAID0 på nytt, la inn WinXP osv. Ting så greit ut, men så kom bluescreens igjen og etterhvert som de kom dukket det opp korrupt data på disken IGJEN! Jeg tror det er mer bluescreenene som føkker opp partisjonen min, og ikke motsatt. Men hvorfor kommer dissa bluescreenene? Jeg kjører alle de siste driverne, jeg har prøvd med opptil flere BIOS versjoner, jeg har kjørt Prime95 i over 8timer uten feil, jeg har kjørt en full memtest86+ uten feil osv. Det som er litt merkelig er at om jeg kjører en memtest rett etter en bluescreen får jeg gjerne noen feil, men om jeg da går inn i BIOS (uten å egentlig gjøre noe som helst), lagrer innstillingene og restarter og kjører memtest på nytt så får jeg ingen feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå