llhw Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg har en Windows 2000-PC med lokalt tilknyttet printer (Canon S520). Jeg ønsker å få tilgang til denne printeren fra en Windows 98-PC som henger på samme switch. Windows 2000-PCen har Zonealarm brannmur, mens Windows 98 har Sygate brannmur. På "andre siden" av switchen står det et ADSL-modem fra Bluecom. Jeg har prøvd å dele ut (share) printeren, men ingen av PCene er synlige for hverandre. Samtidig surfing går imidlertid fint. Noen tips? PS: Snart vil det også kobles til en Linux-PC som også skal ha tilgang til den samme printeren. Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg ville tro at Brannmurene dine sperrer for denne typen trafikk. Legg IP'ene til maskinene dine inn i brannmur-konfigurasjonen på hver PC som "Trusted sites" e.l. Slik at kommunikasjon mellom dem ikke er er begrenset av brannmurenes filter. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 I ZoneAlarm kan du i alle fall ta LAN security på low eller off. Det er ikke så viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå