Gå til innhold

Foxconn 8800 GT: Ikkeno bilde ved boot

vandrewal

Anbefalte innlegg

Heisann,

som tittelen sier har har jeg et veldig irriterende problem med GT-kortet mitt: jeg får ikke skjermbilde når jeg prøver å boote med det. Jeg vet at problemet er skjermkortspesifikt siden jeg får bilde når jeg booter med et ATI 2600 HD-kort. Dessuten har en kompis nettopp testa GT-kortet og fikk det til å funke fint, så det virker ikke som det i utgangspunktet er no feil med kortet heller.

Jeg har prøvd å koble til begge DVI-utgangene både med en standard DVI-kabel, DVI->VGA-adapter og DVI->HDMI-adapter men får ingenting til å funke. Og ja, jeg har selvsagt huska på å koble til den ekstra 6-pins strømkabelen :)

Det som nesten gjør hele greia enda mer irriterende er at det tilsynelatende ser ut som OS'et loades helt fint (ser det på harddiskaktiviteten), så det virker som det rett og slett er skjermkortet som enten sender feil type signaler eller ingen signaler i det hele tatt. Av en eller annen grunn.

Så, er det noen her som har noe forslag til hva som kan gjøres? Jeg frykter at hvis jeg stanger hodet i veggen mye lenger nå så kastes snart skjermkortet i veggen istedet.

Litt hw-info:

Hovedkort: Gigabyte X48-DQ6

CPU: Intel Q9450

Minne: 2*2GB Mushkin Redline XP2-8000

Skjermkort: Foxconn Nvidia 8800 GT

Ingen andre extension cards

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standard prosedyre ved sånne feil er:

1) Sjekk at alt av strømkabler er koblet til kortet og at du har stor nok strømforsyning.

Om alt stemmer, gå videre til punkt 2.

2) Prøv kortet i en annen maskin og se om det starter der, hvis det feiler så bytt kort.

3) Om det skulle funke, prøv å oppdater BIOS'en på ditt hovedkort, ikke at jeg tror det skal eksistere ett slikt problem med ditt Gigabyte hovedkort med ett såpass nytt brikkesett.

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

007CD:

1) Som sagt, strømmen er kobla til. Strømforsyninga er en 1000 Watts MIST (glemte å nevne det), og jeg har tidligere hatt et 8800GTX-kort kobla til uten problem på samme maskin også, så jeg tviler på at problemet ligger der egentlig.

2) Som sagt, testa kortet hos en kompis og det funka fint hos han.

3) Er jo en mulighet...skal sjekke om det har kommet noen nyere BIOS-oppdatering enn den jeg har når jeg kommer hjem i dag.

Knorvelur:

Jeg var påpasselig med å velge riktig output ja. Jeg prøvde alle mulige kombinasjoner av VGA/DVI-tilkoblinger på de to DVI-portene på skjermkortet, men ingenting hjalp.

Lenke til kommentar

Hmm det der så jo interessant ut, jeg har NEC-skjerm og ikke Viewsonic, men problemet er kanskje gjeldende på andre skjermer også. Symptomene ligner jo egentlig veldig. Jeg har riktignok prøvd å koble til TV-skjermen uten hell også (DVI->HDMI) men skal allikevel ikke utelukke at no sånt kan være tilfelle. Får undersøke det etter jobb i dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...