carl_erik Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Hei! Jeg fant ut for noen dager siden at jeg skulle kjøre Ubuntu. Innstalerte det og alt så veldig bra ut. Fram til jeg skulle startet XP. Da fikk jeg opp at det var en feil med hal.dll-filen. Googlet på problemet og fant ut at det sannsynligvis var Boot.ini-filen jeg måtte gjøre noe med. Så jeg endret den. Men, etter å ha endret den fikk jeg en ny feil, følgende: "Windows kan ikke starte på grunn av en harddiskkonfigurasjonsfeil. Kan ikke lese fra den valgte oppstartsdisketten. Kontroller oppstartsbanen og disketten...". Og da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har prøvd å kjøre Bootcfg /add /rebuild etter å starte opp med XP-cden, men det fungerte ikke. SÅ...det jeg lurer på om kan ha noe med saken å gjøre er dette: Min C-partisjon er ikke Windows disken. På Stasjon C er derimot mine filer. På stasjon D er windows sine filer. MEN, Boot.ini-filen ligger på C-stasjonen, altså ikke på windows-stasjonen. Her tok jeg en screenshot over partisjonene mine Og her en kopi av Boot.ini filen min: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(5)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(5)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Endret 21. august 2008 av CEM Lenke til kommentar
s13 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Ingen ekspert, men prøv å reinnstaller Grub. Med det samme kan du legge inn grubconfig fra synaptic, kjekt lite program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå