chokke Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Vel, jeg er på søken etter en bærbar som primært skal kjøre Linux og skal drives programmering på. Jeg er da student, men prisen er ikke så altfor viktig (vi snakker ikke opp mot flere titusener, men en-to tusen fra eller til er ikke så ille, tenk rundt fem-seks-tusen). Synes det er ufattelig vanskelig å forholde seg til den bærbare jungelen og jeg søker derfor råd her. Jeg har sett litt på Thinkpad-serien til Lenovo og har litt lyst på T-serien, men den er da forholdsvis dyr, så blir vel mer en R-serie. Nå har jeg ikke peiling på alternativer til Thinkpad så jeg trenger råd her. Det er da et par krav som skal oppfylles: -"Bærbart" design, ikke noe futuristisk Acer-design. Thinkpadene har et typisk "bærbart" design fra sånn en "kjedelig" bærbar skal se ut. -Litt stor harddisk, >100 GB -Ikke over 8 000,- i pris. Hvor mye vil jeg som hobbybruker merke de forskjellige merkene? Har planer om å beholde den bærbare i flere år fremover, så om det er et stort ytelseshopp fra for eksempel 7 000 til 8 000 så er ikke det store problemet. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Oj shit. Få svar her. Jeg har nå bestemt meg for at jeg "skal" ha en Thinkpad av et slag, men usikker på hvor prioriteringene skal ligge. Er det en fordel med en del minne, 2-3 GB? Harddisk trenger vle ikke overstige 100 GB, men lønner deg seg da med en 7200 rpm, eller en 5400 rpm-disk? Den skal også helst holde lenge som mulig, og dermed ha litt i bakhodet av det når jeg velger komponenter. Hjelp . Lenke til kommentar