levolac Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg har en ekstern USB-basert WD-harddisk som tidligere har blitt formatert på en Mac. HFS+ er formatet etter alt å dømme. Først var problemet at jeg ikke fant disken i Windows i det hele tatt. Dette har jeg løst ved å bruke MacDrive. Men jeg klarer ikke å formatere disken tilbake til NTFS-format slik at den kan leses i Windows på vanlig måte. Når jeg forsøker å gjøre det på vanlig måte, får jeg en feilmelding med "Windows was unable to complete the format", og disken blir ikke formatert skikkelig. MacDrive kan bare formatere disker med macbaserte format, så der er jeg like langt. Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne ha hjulpet meg med dette! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Har du prøvd å slette partisjonen og lage ny? Lenke til kommentar
levolac Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Nei, det har jeg ikke. Kan man gjøre det i Windows mon tro? Eller må man bruke installasjons-CD-en og partisjoneringsverktøyet der. Finner man en ekstern harddisk da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Mulig du ikke har oppdaget Diskbehandling? http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
levolac Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Det er godt mulig. Jeg har ikke PC tilgjengelig akkurat nå, men skal prøve rådene dine så snart jeg får. Tusen takk for hjelpen i alle fall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå