Fjodo Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hellu! Eg hadde tenkt å kjøpe meg ny stasjonær no snart så eg bare lurte på om "innmaten" er god nok til å spille for eksempel kommende Far Cry 2, trur eg har velgt ganske bra innmat, ikkje alt er det "beste" men likevel: Processor: Intel® Core™ 2 Extreme QX9650 3.0GHz 12MB Cache 1333MHz FSB Power Supply: 1200 Watt Multi-GPU Approved Power Supply Graphics Processor : Dual Graphics Card - Dual 2GB GDDR5 ATI® Radeon® HD 4870 X2 with CrossFireX™ Technology Memory: 4GB Patriot EP+ Low Latency Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz - 2 x 2048MB Motherboard: NVIDIA nForce 790i Ultra SLI Includes PCI-Express 2.0, DDR3 Memory, and Support for Intel 1600 FSB Operating System: Windows® Vista Ultimate (64-bit) Physics Processor : AGEIA PhysX™ Physics Processing Unit PCI-E Sound Hardware: Creative Sound Blaster® X-Fi Xtreme Gamer Som dere ser så mangler eg en del ting, som kabinett (må kabinettet vere noe unormalt stort?), harddisk, dvd-spiller/brenner og nettverkskort. Så eventuelle innspill der hadde vert fint! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Skal du ha to(2) Radeon HD 4870X2 kort? Da kommer du ingen vei med nForce 790i Hovedkort. Jeg ville uansett byttet til et X48 Hovedkort. Kabinett, så ville jeg nok valg et Big Tower, eller Maxi Tower om du vil. Antec Twelve Hundred, Thermaltake Armor+, eller Thermaltake Xaser VI er gode eksempler. Om du ikke skal ha trådløs nettverkskort, er det integrerte kortet like bra som PCI kortene. Skal du ha trådløs, ser dette ut som et godt nettverkskort: https://prisguiden.no/product.php?productId=20083 Jeg selv har denne fra Belkin, og har ingenting å klage på. https://prisguiden.no/product.php?productId=60336 Svært små forskjeller på DVD brennere. Velg en DVD som matcher fargen til kabinettet, er av SATA gransesnitt og raskest les/skriv ytelse. Selveste merket betyr omtrent nada. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hvor kommer denne maskinen fra da? Noe du bygger selv, eller noe ferdigbygget? Beskrivelsene på komponentene virket bare så merkelige, f.eks står det 1200W PSU, men ikke merke etc. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg ville overhodet ikke vurdert et nVidia hovedkort. Makan til crappy kort skal du lete lenge etter. De er dyre, varme, kræsjer masse, kresne på komponenter - og det beste av alt - ikke nødvendig lenger for de feteste skjermkortene. Sats heller på et hovedkort levert av Intel. x38, x48 eller p45. - Hvilket budsjett har du? Og leste et intervju engang ang. Far Cry2. De sa at det ble som forrige FarCry, veldig krevende. Spøkefullt sagt var det sånn at hvis du klarte Crysis i 30fps på høyeste av alt, klarte man FarCry2 på low. Må si det er litt bortkastet å blåse bort såååå masse penger på en pc nå, når Intel slipper sin Nehalem nå rundt juletider. Hvis målet er fremtidige spill, burde du kanskje vurdere å vente. Å blåse bort 6500kr på en prosessor er rett og slett tull, med mindre du har planer om kraftig vannkjøling og store planer om overklokking. Det har ingen hensikt... Og hvis det er målet, har du definitivt valgt feil ram. Å kjøpe slappeste DDR3-ram på markedet er dumt det og. Er det pc fra USA dette her? Patriot-ram er ikke særlig vanlig i Europa... Og man kjøper ikke Creative lydkort hvis man ikke er nødt. Asus Xonar DX2 og Auzentech X-Fi Prelude 7.1 er mye bedre kort (med drivere som virker og blir oppdatert!!) Nei, dropp disse tulle-planene om pc, og sats på noe reelt istedet. Å betale så mye for en pc er galskap. Den må uansett oppgraderes om 15mnd. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Var noe merkelig det oppsetttet ja. Tror jeg heller ville valgt ddr2 minne (8500), eller en raskere type ddr3. Den cpuen er jo svin dyr da, tror q9550 vil være ett mer fornuftig valg. Er jeg opp til deg da hvor mye du vil penger du vil svi opp. Og som nevnt her så fungerer jo ikke to stk 4870x2 på noen nvidia HK. Så ville valgt x38 evt x48, ikke store forskjellene på de, spørs om du vil ha ddr2 eller ddr3 (noen x48 kort har begge mulighetene) Lenke til kommentar
Fjodo Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Hvor kommer denne maskinen fra da? Noe du bygger selv, eller noe ferdigbygget? Beskrivelsene på komponentene virket bare så merkelige, f.eks står det 1200W PSU, men ikke merke etc. Den er en blanding ja.. eg vil bygge den selv men den er hentet litt fra alienware, skal innrømme det... Det var derfor eg skrev inn... slik at eg fikk en god anelse på ka som ikkje funker sammen f.eks. Det er første gang eg lager en pc selv, men no har eg lyst å prøve (vet og prøve på det beste ikkje er lurt). Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg ville anbefale deg å legge lista på ca 11'000 for pc-deler, og 3000-4000 for en 24" skjerm. Da får du en bra pc uten å betale unødvendig mye. Så kan man skru ut hovedkort og cpu med god samvittighet når de begynner å bli gamle og kjøpe nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå