Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Snakke om kjønnsykdommer med kjæreste?

Gjest guest_211

Anbefalte innlegg

Gjest guest_211

Hei.

Jeg er en gutt på 19 år, som har en kjæreste som er ca like gammel. Vi har vært sammen rundt ett års tid. Hun har hatt sex med 4 andre, og jeg har kun hatt sex med henne.

Etter å ha lest på forumet har tanken på kjønnsykdommer skremt meg, noe som aldri har vært temaet mellom meg og min kjæreste. Er dette normalt å snakke om? Jeg føler at det kunne vært greit å vite om de har brukt kondom ved tidligere anledning eller ikke, da hun først begynte med p-piller da hun ble sammen med meg. Eller om hun evt. har vært hos lege å blitt testet for noe. Burde jeg engste meg eller i det hele tatt prøve å få greie på noe? (Bare så det er nevnt, så er det flere ting jeg syns er skummelt å prate om, og dette er en av de tingene)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjansen for at du er smittet med et eller annet som katten har dratt inn for et år siden, er veldig liten. Ingen av de vanlige seksuellt overførbare sykdommene jeg vet om har en inkubasjonstid på 1 år. Du ville ha merket raskt om du er smitta' eller ikke. Hvis ikke annet ville du vel merket på kjæresten om alt var i orden.

Siden har vi jo unntak, derfor better safe than sorry. Du kan jo ta første skrittet å si "idag har jeg vært hos legen å testet meg for HIV, jeg ville bare at du skulle vite at jeg er safe."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...