nabbskall Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 hei, situasjonen er slik: For 4 dager siden solgte jeg mopeden min, og nytt vognkort har blitt sendt av biltilsynet til ny eier, og min gamle forsikring er oppsagt. men vi skrev ingen kjøpskontrakt, så har han rett til å bare heve kjøpet om kjøper måtte ønske? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Her vil Kjøpsloven gjelde. Hvor stor verdi hadde mopeden da? Fortalte du om tilstanden til mopeden? Om du du unnlot å fortelle om feil/skader og slikt, så vil regningen gå til deg. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 14.000-, Fortalte om alt som var med moppen ja. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Du har nok ingenting å uroe deg for da. Men han har vel mulig reklamasjonsrett i 2 år. Det har man med privatkjøpt av bil ihvertfall. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Altså, når man har inngått en slik avtale, så kan ikke den ene parten bare angre seg. Det skal mye til for å heve kjøp. Har kjøperen krevet hevning, eller tar du sorgene på forskudd (igjen)? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Han krever det ja, men jeg nekter.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det er jo umulig å svare på spørsmålet ditt når du ikke gir noen detaljer. Hva er avtalt mellom deg og kjøper? Hvorfor krever kjøper å heve avtalen? Er eventuell feil noe du burde ha visst var der og ikke opplyst om? Dersom du ønsker noen svar må du nesten gi litt informasjon om problemstillingen. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ja, hva består den angivelige feilen i? Har du solgt pus i pose? Er kanskje det grunnen til at du fryktet å ikke få alle pengene dine, jf. din forrige tråd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå