Gå til innhold

Hvilken produsent er det klokeste / beste valget?

RamGuy

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ønsker deres formening om hvilken produsent som stort sett er det klokeste / beste valget å gå for?

Tenker da Patriot / Crucial / G.Skill / Kingston / Corsair / OCZ osv..

Årsaken for at jeg spør er fordi det siste året har jeg hatt flere sett med minnebrikker, jeg har byttet fra Kingston ValueRAM DDR2 over til Crucial Ballistix PC8500 osv fordi førstnevnte var litt beskjedne og skapte endel ustabiliteter.

Derfor anskaffet jeg Crucial som jeg trodde skulle være noe helt annet og være et sikkert valg, men nå viser det seg at en av hovedgrunnende til mine ustabiliteter med mitt nye P5Q-Deluxe nettopp skyldes Crucial minnebrikkene?

Det viser seg at Crucial generelt sett har vært veldig problematisk med Asus P5Q kortene, om dette skyldes Crucial eller dårlig jobb av Asus vet jeg ikke, men ganske irriterende uansett. Og det er vell neppe noen garanti / erstatningssak det at minnebrikkene fungerer crappy med hovedkortet?

Så før jeg eventuelt bytter ut mine Crucial brikker, og kanskje går helt over på DDR3 (selv om jeg ønsker å vente på bedre modulerer før jeg gjør det) så vil jeg ikke begå noe "bommskudd" igjen.

Derfor spør jeg om deres felles erfaringer på dette området, hva føler dere at er den minst problematiske produsenten?

Hvem har best kvalitet på brikkene sine? osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg ville sagt OCZ du har lang garanti og du har også garanti vis du overklokker rambrikkene så forsvinner ikke garantien din.

Du kan øke volten uten å miste garantien forklaring:

Brikkene har OCZ`s unike "EVP" - Extended Voltage Protection som gjør at man kan øke voltstyrken uten at det har betydning for garantibetingelsene.

Dette gjelder kanske ikke alle ram brikkene deres men kanskje kun de "beste" topp modell brikkene deres.

De er stabile og veldig lette og overklokke ivertfall i mitt tilfelle fikk jeg satt brikke opp over 1000 mhz uten noe større problem stabilt.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Mushkin har livstids garanti:

Qoute nettsiden dems:

Warranty Term

Lifetime Warranty: Mushkin warrants memory module products for life.

90 Day Warranty: All Mushkin accessories are warranted for 90 days.

Mushkin garanti

Jeg fant ingenting angående overklokking av rambrikkene.

Dette er noe OCZ har om du går for høyere volt så ryker ikke garantien din fordet.

Jeg ville godt for OCZ på grunn av den garantien de har også livstids garanti.

Qoute

OCZ garanti:

OCZ Technology Group offers Limited Lifetime Warranty on all Memory Modules.

All OCZ Technology memory modules have been thoroughly tested and, when shipped, are free of defects in material and workmanship. OCZ Technology, shall immediately replace this product, if any malfunction should occur, at no charge.

OCZ garanti

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis du velger 2 i samme hastighet 800 mhz så skal de jo gi samme ytelse.

Det som ofte er problemet er at noen produsenter noen ganger har rambrikker som noen ganger har flere problemer enn andre.

Dette kan da være grunnen til at du blir fortalt

at dette merket er bedre enn dette.

Så vis du skal ha 800 mhz så er det egentlig bare og ta en "kjent" produsent mushkin, OCZ eller Corsair for eksempel.

Disse er alle ganske kjente for og levere bra varer.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Veldig mange har livstid-garanti...og ikke bare Ocz som har det med volt-økning....de fleste har en maks og går man over den så ryker garantien. Samme gjelder for Ocz.Men Ocz skal få skryt for servicen ja...utifra mine erfaringer=)

Til den prisen så bør du sjekke

http://www.memoryc.com/computermemory/ddr2...0pc28000pq.html

Og veldig billig å få de tilsendt...flere på forumet her har brukt butikken der...driver å leter selv..men klarer ikke å bestemme meg=)

Du kan jo også sjekke ut Patriot sin pc-6400 2x2 sett, men de har fått litt forskjellige komentarer på nettet.

Ocz sine Flex2 pc-9200 brikker er heller ikke noe å fnyse av, vurderer de sterkt selv.

Men G.skill sine PQ og PI serie bruker lite volt på høy frekvens.

Nå ramset jeg bare 2x2 sett

så min liste til deg er: Cellshock, G.Skill, Ocz, Patriot og mange flere=)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...