simenmas Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hei, I går var jeg uheldig å klarte rett å slett å rygge inn i en volvo v50 `06 stv. Den fremre døra ble trykket inn og ruta på døra knuste. Jeg hvet at man ikke kan gi en eksakt pris på dette men hvis noen kunne ha tippet ca hva dette koster ville dette ha hjulpet mye. Jeg regner med at hele døre må byttes. Håper kanskje noen som har hvert borti noe liknende gidder å svare. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 En slik skade høres så dyrt ut at bilforsikring er nok best å bruke. Lenke til kommentar
simenmas Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 En slik skade høres så dyrt ut at bilforsikring er nok best å bruke. Det ser jeg også men jeg er ute etter hva det ville koste å gjøre det privat. Bare et ca prisoverslag. Jeg er fullt klar over at det blir dyrt men det får det helle være. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg kan si som så at dersom du i det hele tatt klarer å finne denne delen brukt er du heldig, og at dersom det var meg du hadde rygget på hadde jeg på ingen måte tatt til takke med en brukt dør. Bruk forsikringen du. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Han skriver ikke at han er ute etter brukte deler, og han spør heller ikke om råd til å bruke forsikring eller ikke. Han lurer på hva en slik skade vil koste å reparere. Det vet ikke jeg heller, men jeg ville tatt en telefon til et Volvo merkeverksted for å sjekke. De kan gi deg en ca. pris. Husk også at han du rygget på blir uten bil mens hans bil er inne på rep. De fleste vil da ha en leiebil så lenge, som også er en grei kostnad. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Han skriver ikke at han er ute etter brukte deler, og han spør heller ikke om råd til å bruke forsikring eller ikke. OK, så siden han spør om pris er han bare interessert i tallet for moro skyld, og vil på ingen måte ha noen råd? Jeg tolker det som at personen selvsagt vil ha dette gjort så billig som mulig, og forklar meg gjerne hvordan du gjør det billigere enn 1: å skaffe brukte deler eller 2: ta det på forsikring. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 På en så ny bil kan man ikke regne med brukte deler uansett, og siden han bare spør om hvor mye det vil koste - synes jeg det er det vi burde svare på. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 På en så ny bil kan man ikke regne med brukte deler uansett, og siden han bare spør om hvor mye det vil koste - synes jeg det er det vi burde svare på. Hvorfor tror du jeg skriver det er vanskelig å skaffe brukte deler? Du må gjerne ta bryet med å ringe til deleverkstedet for han, det gidder ikke jeg. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Nei, det kan han gjøre selv... som jeg skrev i mitt første innlegg Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg har fått bytta ei bakluke på en peugeot, det kosta ca 15000kr, men da ble vindu, invendig kledning osv beholdt. Må alt byttes, vil jeg tippe vi er oppe i 25-30000kr. En vanvittig pris, med tanke på at det er halvparten av det det koster å lage bilen på fabrikk. Lenke til kommentar
simenmas Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 For å klarne opp litt her: Det er ikke meningen å bruke noen brukte deler. Jeg regner med hele døren må byttes ny fra fabrikk. Problemet her er at dette skjedde når jeg skulle bytte mellom to forsikrings selskap, så hvis eneste mulighet er å betale dette selv har jeg ikke noe valg. Om det er dyrt får helle være jeg vill egentlig bare ha en pekepinn på hvor mye jeg må regne med å betale for dette. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 For å klarne opp litt her: Det er ikke meningen å bruke noen brukte deler. Jeg regner med hele døren må byttes ny fra fabrikk. Problemet her er at dette skjedde når jeg skulle bytte mellom to forsikrings selskap, så hvis eneste mulighet er å betale dette selv har jeg ikke noe valg. Om det er dyrt får helle være jeg vill egentlig bare ha en pekepinn på hvor mye jeg må regne med å betale for dette. Bytter du forsikringsselskap så skal forsikringene overlappe hverandre, da det ikke er lov å kjøre uten ansvarsforsikring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå