G Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Etterlyser ny KB på Outlook 2007. Problem: Når en velger Exit enten gjennom meny eller X-knappen, så kneler MS Outlook 2007 på en Windows XP SP3 installasjon jeg har. Den produserer en feilmelding, og sender automatisk beskjed til Microsoft om feilen. Men dette har den gjort i flere måneder nå. Microsoft har ikke utbedret dette. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det er litt vanskelig å gjette seg til hva feilmeldingen inneholder. Lenke til kommentar
G Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Feilmeldingen er ikke særlig informativ. Sier noe sånn som at Outlook har krasjet. Har ikke kikket i Event Viewer. Men det burde jeg kanskje gjøre. Har en liten magefølelse på at kanskje Exit-funksjonen i programmet ikke klarer å ta høyde for at e-post klienten fremdeles ikke har gitt slipp på å hente/sende e-post. Men hvem kan vite sånt. Ikke meg. FEILMELDINGEN: Microsoft Office Outlook has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience. If you were in the middle of something, the information you were working on might be lost. Det er så en avhukingsboks for "Restart Microsoft Office Outlook" Please tell Microsoft about this problem. We have created an error report that you can send to help us improve Microsoft Office Outlook. We will treat this report as confidential and anonymous. Så er det ett par lenker: What data does this error report contain? Why should I report to Microsoft? Det er 2 valg med knapper: Send Error Report og Don't Send Her er ting fra Event Viewer også: Kilde: Microsoft Office 12 Hendelses-ID: 7001 ID: 6, Application Name: Microsoft Office Outlook, Application Version: 12.0.6316.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6215.1000. This session lasted 2619 seconds with 180 seconds of active time. This session ended with a crash. EDIT: Feilmelding har blitt lagt til. Endret 25. august 2008 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Ergerlig at Microsoft skal ta måneder på å gidde å fikse denne sorten feil. Dårlig rykte for Microsofts del .. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Feilen ligger ikke nødvendigvis i Outlook. En slik feil kan skyldes tillegg. Forsøk å starte Outlook i sikker-modus: Start -> Kjør -> Outlook.exe /safe Hvis det fungerer da tyder det på at du har et tillegg som forårsaker feilen. Du kan fjerne add-ins fra Tools -> Trust Center -> Add-ins. Lenke til kommentar
G Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Takk for tipset. Jeg kan ikke huske å ha installert noen form for tillegg sånn frivillig ihvertfall. Hvor sjekker en Outlook 2007 om det sitter tillegg aktivert på den? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Som skrevet over: Tools -> Trus Center -> Add-ins. Klikk Go... for å fjerne eller de-aktivere tillegg. Lenke til kommentar
G Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 For ett makkverk av ett e-post program. Når Microsoft etter mange måneder ikke kan komme med noen "plasterlapper". Jeg er glad jeg kun benytter dette i jobbsammenheng. Står fritt til å bruke noe annet privat. 1. Etter nærmer sjekk fant jeg dette: Active Application Add-ins Microsoft Exchange Unified Messaging Microsoft Office SharePoint Server Colleague Import Add-in Microsoft Outlook Mobile Service Windows Search Email Indexer Inactive Application Add-ins Microsoft Access Outlook Add-in for Data Collection and Publishing Microsoft VBA for Outlook Addin Disabled Application Add-ins No Disabled Application Add-ins 2. Her er en annen feil, i dag når Outlook startet så kom den med melding om at den måtte sjekke data, og at å bruke Outlook kunne gå tregt når sjekken ble utført: Fra Event Viewer: Kilde: Outlook Hendelses-ID: 35 Beskrivelse: Failed to determine if the store is in the crawl scope (error=0x8001010d) Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Og vi forsøker igjen. Start Outlook i sikkermodus for å finne ut om det er add-ins som forårsaker problemet: Start -> Kjør -> outlook.exe /safe Lenke til kommentar
G Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Etter nærmere sjekk, så er det de samme Add-ins som dukker opp i safe-modus. Jeg tror ikke det var dette du ba meg om å sjekke egentlig. Jeg klarte å stenge Outlook uten at feilen oppstod, den ene gangen jeg stengte den. Kanskje det var noe som dette du ønsket at jeg testet? Feilen oppstår ikke hver gang jeg stenger Outlook, og stenger datamaskinen. Dette punktet har kanskje ikke kommet tydelig fram før nå. Altså jeg kan ikke selv reprodusere feilen, akkurat når jeg måtte ønske det. Endret 29. august 2008 av G Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hvis programmet avslutter normalt når du er i sikkermodus tyder det på at det er en feil i en add-in. Add-in-ene vil vises også om du starter i sikkermodus, de vil bare ikke være aktivert. Forsøk å deaktivere en og en add-in for å finne ut hvilken add-in som lager krøll. Lenke til kommentar
G Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Jeg har ikke lagt til noen ekstra add-ins, annet en de som ble tilbudt under normal installasjon. Rart at Microsoft ikke har ordnet det til nå. Det har ikke krasjet på noen dager nå. Men det skjer likevel rett som det er at den gjør det. Det vanskelige er at jeg ikke kan bestille krasjene, og derfor kan det gi falsk "trygghet" å teste en og en add-in. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå