AnewZ Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Gifteplaner alt som 16-åring arild ? Litt vell tidlig imo, hehe. Lenke til kommentar
Gjest Ikkesånøyemednavn Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Mange her som mener at mn bør være så og så gammel, ha vært sammen så og så lenge og bodd sammen lenge før man velger å gifte seg. Det er nok ikke nødvendighvis slik.. Min mor og far møtte hverandre da de var 19 og 20 og forsto med en gang at de var ment for hverandre (På få dager) samme året ble de forlova, 21 og 22 fikk de meg og et halvt år senere var de gift.. Nå har de vært gift i 15 år og har ikke hatt en eneste krangel! Så man trenger nødvendighvis ikke å prøve og prøve og prøve å bli gammel før man gifter seg.. Og når det gjelder skillsmissetall, så er det ikke akkurat gifte i ung alder som topper listene. Også en liten tankevekker: Er du virkelig så usikker på forholdet til din partner at du må bruke så lang tid på å finne ut at dere skal giifte dere? Drømmeprins(esse)-idealet er for mye i fokus! Man må gi litt til forholdet for at et ekteskap skal fungere! Så, jeg mener at så lenge det er frivillig, så gjør det ikke noe om folk velger å gifte seg unge Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Mange her som mener at mn bør være så og så gammel, ha vært sammen så og så lenge og bodd sammen lenge før man velger å gifte seg.Det er nok ikke nødvendighvis slik.. Min mor og far møtte hverandre da de var 19 og 20 og forsto med en gang at de var ment for hverandre (På få dager) samme året ble de forlova, 21 og 22 fikk de meg og et halvt år senere var de gift.. Nå har de vært gift i 15 år og har ikke hatt en eneste krangel! Det er jo bra! Men på en annen side så møttes min mor og far hverandre da de var 14 år (begge to). De var sammen i 17 år. De kranglet aldri som du sier, men noen ganger så hender det at folk mister følelsen man har for en annen. Om ikke mister følelsen, så får man hvertfall en annen form for følelse for hverandre, sånn mer venn-aktig. Min mor og far er fortsatt kjempegode venner og det er 8 år siden skillsmissen. Det kan gelt klart bikke begge veier det her Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg vil nok si at dem som gifter seg mellom 16-24 år er idioter ... ...eller veldig kristne, for det er jo ikke det samme... Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Å krangle er bare sunt for forholdet. Hvis man kan leve sammen i 15 år uten å krangle er man enten UFATTELIG like, eller så er det en av de to i forholdet som finner seg i ting og holder frustrasjonen inne. Jeg er 22, og hadde egentlig tenkt å gifte meg neste sommer. Nå blir det sommeren etterpå istedet Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Tror ikke aldren spiller så stor rolle når man har pasert 20 for det som må til når man skal leve lenge sammen med samme personen er at begge går inn for det og samtidig er villig til å ofre litt for ekteskapet og sammholdet. Og som L-C skriver, har man levd sammen i 15 år uten en krangel er det noe utrolig ille galt med forholdet for da underkues den ene parten som holder fred for fredens skyld. Har selv nå vært gift i 7 år og vi har mange krangler bak oss. Ikke at vi har store problemer i forholdet men uenigheter må luftes for å lette på trykket. Har dere bestemt dere så flytt sammen og gift dere når dere har lov. Er ingen vits i å rushe dette og spesielt når det ikke dreier seg om religiøse grunner. Både gutter og jenter er i en meget ustabil fase av livet fra 16 til 20 år og gjennomgår mange psykiske forandringer som kan snu bildet man hadde som 16 åring på hodet når man er 20, så vent i allefal til der er 18 før dere tar det store steget. Endret 22. september 2008 av perpyro Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Man bør hvertfall lære seg å kjenne hverandre på godt og vondt før man gifter seg Endret 23. september 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå