FenrisC0de Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hei! Holder på å lage et enkelt filsynkroniseringprogram, liknende SyncToy. Lurer på om noen har noen gode forslag eller tilbakemeldinger? SyncIt kan foreløpig bla. følgende: * Synke filer mellom to kilder (filer modifisert sist blir kopiert) * Automatisk oppdage masselagringsenheter * Sjekke for oppdateringer til programmet * Kan starte med Windows * Kan lagre kildene, slik at det går raskt å synke hvis du ofte synker de samme mappene * litt annet småsnacks.. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det ser ganske bra ut det. Jeg liker bare å pirke på småting Det er to knapper med "snurrepiler". hva er forskjellen? Det kommer ikke så klart frem. Og så er vel ikke "Synching" et veldig godt ord, det blir mer slang.. Det heter vel "Synchronizing" Men ellers så det bra ut Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Synkroniserer den mellom maskiner? Eller bare mellom mapper fra samme maskin? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Den synker mellom to mapper fra sammen maskin, eventuelt et tilkoblet medium (USB-pinne, etc). Takk for tilbakemeldinger Manfred. Nå har det seg slik at den enne snurrepilgreia er bare et ikon, mens den andre er en knapp. Knappen er helt grå og deaktivert helt til man har valgt begge kildene, så spretter den frem. Men er enig at de ser litt like ut Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Den synker mellom to mapper fra sammen maskin, eventuelt et tilkoblet medium (USB-pinne, etc). Hva om man ønsker å synkronisere flere mapper da? Lag en som synkroniserer mellom maskiner så blir det litt mer spennende for meg. For å synkronisere mellom mapper har man jo robocopy i Vista Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) For å synkronisere mellom mapper har man jo robocopy i Vista Robocopy er farlig mhp symbolske lenker. Testet den engang for backup av en Vista-installasjon og den kopierte rekursivt en mappen (med undermapper) og skapte så mange undermapper at backup mappen ikke lenger kunne slettes. Forsåvidt et tips til deg også Lokii å teste for rekusjon i symbolske lenker i mapper for Vista. Endret 22. august 2008 av hishadow Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hvilket språk utvikler du i, forresten? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 VB.NET 2008 Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Robocopy er farlig mhp symbolske lenker. Testet den engang for backup av en Vista-installasjon og den kopierte rekursivt en mappen (med undermapper) og skapte så mange undermapper at backup mappen ikke lenger kunne slettes. robocopy.exe /SL Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 VB.NET 2008 Kondolerer... Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Er ikke vb .net og C# nesten helt like? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Rammeverket, men ikke syntaktisk Altså.. Det er jo to vidt forskjellige språk, bare det at de benytter seg av samme rammeverk. Vi snakker vel faktisk et titalls språk man kan skrive .net i... Endret 23. august 2008 av Manfred Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 http://www.harding.edu/fmccown/vbnet_csharp_comparison.html Ser ganske likt ut syntaktisk for meg. Men jeg kan jo ingen av språkene, så kan godt være C# er overlegen vb på en eller annen måte, men utifra det har jeg sett så ser det ikke akkurat sånn ut. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Det blir helt feil å bare se på sammenligninger en mot en... Da må du heller se på større kodefiler.. Den store forskjellen er at C# er et C-syntaktisk språk, mens VB.net er basert på "gamle" VB, med "end" kodeord og veldig "mye tekst" for å gjøre veldig lite, etter min mening. Det er likt nok til at jeg stort sett kan skrive det meste også i VB.net, men jeg synes det lett blir rotete i større kodefiler. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Foreleseren min i INF100 spurte om noen hadde programmert før, og en hel del språk ble nevnt. Når noen sa VB.NET sa han høyt og tydelig at han håpte at det ikke skulle bli nevnt. Haha. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Haha, what? Synes VB.NET funker bra til det meste, selv om C# blir det jeg kommer til å gå over til snart Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Det er med det som med mye annet, et spørsmål om smak, behag og vane. Det er vanskelig å si objektivt at det ene er bedre enn det andre. De har begge sine styrker på litt forskjellige områder. Noen liker mora, andre dattera. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 ...og noen liker faren... Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 ja, men de er utskudd, det vet jo alle Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Akkurat som de som foretrekker VB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå