Gå til innhold

Utvikler synkroniseringsprogram, forslag?

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å lage et enkelt filsynkroniseringprogram, liknende SyncToy. Lurer på om noen har noen gode forslag eller tilbakemeldinger?

SyncIt kan foreløpig bla. følgende:

* Synke filer mellom to kilder (filer modifisert sist blir kopiert)

* Automatisk oppdage masselagringsenheter

* Sjekke for oppdateringer til programmet

* Kan starte med Windows

* Kan lagre kildene, slik at det går raskt å synke hvis du ofte synker de samme mappene

* litt annet småsnacks..

post-29220-1219324188_thumb.png

post-29220-1219324202_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ganske bra ut det. Jeg liker bare å pirke på småting :p Det er to knapper med "snurrepiler". hva er forskjellen? Det kommer ikke så klart frem. Og så er vel ikke "Synching" et veldig godt ord, det blir mer slang.. Det heter vel "Synchronizing" ;)

Men ellers så det bra ut :)

Lenke til kommentar

Den synker mellom to mapper fra sammen maskin, eventuelt et tilkoblet medium (USB-pinne, etc).

Takk for tilbakemeldinger Manfred. Nå har det seg slik at den enne snurrepilgreia er bare et ikon, mens den andre er en knapp. Knappen er helt grå og deaktivert helt til man har valgt begge kildene, så spretter den frem. Men er enig at de ser litt like ut :p

Lenke til kommentar
Den synker mellom to mapper fra sammen maskin, eventuelt et tilkoblet medium (USB-pinne, etc).

Hva om man ønsker å synkronisere flere mapper da?

Lag en som synkroniserer mellom maskiner så blir det litt mer spennende for meg.

For å synkronisere mellom mapper har man jo robocopy i Vista :)

Lenke til kommentar
For å synkronisere mellom mapper har man jo robocopy i Vista :)

Robocopy er farlig mhp symbolske lenker. Testet den engang for backup av en Vista-installasjon og den kopierte rekursivt en mappen (med undermapper) og skapte så mange undermapper at backup mappen ikke lenger kunne slettes.

Forsåvidt et tips til deg også Lokii å teste for rekusjon i symbolske lenker i mapper for Vista.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Det blir helt feil å bare se på sammenligninger en mot en... Da må du heller se på større kodefiler..

Den store forskjellen er at C# er et C-syntaktisk språk, mens VB.net er basert på "gamle" VB, med "end" kodeord og veldig "mye tekst" for å gjøre veldig lite, etter min mening.

Det er likt nok til at jeg stort sett kan skrive det meste også i VB.net, men jeg synes det lett blir rotete i større kodefiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...