mviken Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Jeg er en 17år gammel gutt som holder på å øvelseskjøre til traffikk skole og oppkjøring. Har ikke hatt kjøretimer enda. Jeg kan en del når det kommer til det tekniske, kan det ikke perfekt enda men det kommer. Kan stå i ro og kjøre rett frem for så og gire t.o.m 5 giret godt nok til at jeg kan kjøre i traffikken, men noen ganger driter jeg meg ut. Bakkestart går også rimlig greit (etter at jeg fant ut ting nr. 2 en kan bruke håndbrekk til) Rygging går nesten flytende (etter en j**** økt på landevei hvor det var plass til kun en bil og førte i en blindvei hvor en ikke kunne snu så jeg måtte rygge hele veien tilbake) Rundkjøringer går greit, men er litt for hurtig med og blinke meg ut. Er også vesentlig bedre med å sjekke blindsoner enn før. Er det noe annet jeg bør øve på? Hva bør jeg lese mye på og notere og pugge til teoridelen? Takk for alle svar! Endret 21. august 2008 av mviken Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det tekniske og selve kjøringen kommer etter hvert som du får kjørt en del. Til oppkjøringen bør du være helt sikker på alle skilt, vite hvilke felt du skal bruke, vikeplikt, fotgjengerfelt og ikke minst fotgjengere. Burde også huske mønsterdybde på dekk og alle andre sikkerhetspunkter ved bilkjøring. Lykke til. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Ikke tenk på oppkjøringa engang, du sier jo selv at du IKKE har hatt kjøretimer så det er noe du burde begynne med ASAP, ha 1-2 kjøretimer annenhver uke og bedriv øvelseskjøring privat imellom timene og terp på det du går igjnnom med kjørelærer. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 PS: Håndbrekk i bakkestart er "feige"-metoden. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 PS: Håndbrekk i bakkestart er "feige"-metoden. Hehe, enig. Er heller ikke den smarteste metoden Lenke til kommentar
mviken Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 PS: Håndbrekk i bakkestart er "feige"-metoden. Hehe, enig. Er heller ikke den smarteste metoden Feige metoden? Du får lærer vertfall hvordan du skal gjøre det kommer av seg selv etter hvert. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 ha en kjøre time før du starter kjøre privat, er lurt får du ikke dårlige vanner som følge av hva far ellr mor sier Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 PS: Håndbrekk i bakkestart er "feige"-metoden. Hehe, enig. Er heller ikke den smarteste metoden Feige metoden? Du får lærer vertfall hvordan du skal gjøre det kommer av seg selv etter hvert. Heh, har faktisk aldri testa bakkestart med brekket. er jo mere lettvint om man holder inne bremsa(ikke brekket) og clutchen, slippe clutchen sånn at bilen tar tak, så slippe bremsa og gi gass. Funker iallefall fint for meg. ;P Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 PS: Håndbrekk i bakkestart er "feige"-metoden. Hehe, enig. Er heller ikke den smarteste metoden Feige metoden? Du får lærer vertfall hvordan du skal gjøre det kommer av seg selv etter hvert. Heh, har faktisk aldri testa bakkestart med brekket. er jo mere lettvint om man holder inne bremsa(ikke brekket) og clutchen, slippe clutchen sånn at bilen tar tak, så slippe bremsa og gi gass. Funker iallefall fint for meg. ;P Det spørs hvor sterk motor bilen har. På kjøreskolen sin Nissan Qashqai går bakkestart uten problemer, men hender at morra mi sin Mazda 121 kveles i kraftig oppoverbakke. Da velger jeg personlig å bruke brekket. Lenke til kommentar
mviken Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Nå øvelseskjører jeg med en Saab 900 som har 133HK eller en Hyndai Sonata med 136HK som er kraftig nok motor for bakkestart Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Du kan jo ta en kjøretime så får du vite alt du må øve på, gjør dette til du kan det i blinde, så tar du en ny, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå