bjornakr Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 En reise gjennom familien Klemetsens innholdsrike liv. Les mer Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det var jo et lite smart tittelvalg vil jeg si..: http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_and_Honour Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Blod og ære alluderer til mye mer enn bare nazisme. Det er jo et kjent og viden brukt "slagord". Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Det at nazistiske organisasjoner misbruker vanlige symboler og termer, betyr ikke at man skal slutte å bruke de til vanlig for det. Dessverre så har det skjedd med mange ulike symboler at de har blitt såpass tilsmuset at de ikke kan brukes i dganes samfunn her i vesten. Ser man på dokumentarer fra før 2. verdenskrig så kan du se Haakon på en teateroppsetning om vikinger der det brukes solkorset, eller olavskorset om man vil. Når det gjelder dokumentaren så er det gøy å høre at de tfortsatt er liv i Team Klemetsen, jeg synes de forsavnt litt for brått. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Blod og ære alluderer til mye mer enn bare nazisme. Det er jo et kjent og viden brukt "slagord". Joda. Men det endrer ikke det faktum at hele første side med google-resultater på "blood and honour" er kun nazi-stoff, samt både den norske og engelske wikipedia leder deg til nazi-organisasjonen, uten at det finnes alternativer i form av "disambiguation". Edit: På norsk er det ikke så hakkande galt tittelvalg. Men jeg ville nok ikke gått for internasjonal utgivelse med direkte oversatt tittel. Endret 18. september 2008 av toth Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Det er kanskje derfor filmen ikke finnes på IMDb? Lenke til kommentar
jaknudsen Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Det er kanskje derfor filmen ikke finnes på IMDb? Filmens engelske tittel er «Big John»: http://www.imdb.com/title/tt1442555/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg