Gjest medlem-23990 Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 OK, jeg har en Samsung 17" Syncmaster 753 DFX. Når noe lyst kommer på skjermen (som en eksplosjon eller noe annet som er veldig lyst) da krymper skjermbildet innover horisontalt på begge sider kanskje 1-2mm. Dette skjer bare i det noe kjempe lyst plutselig kommer på skjermen. Er dette normalt? Noen innstillinger på skjermen jeg kan bruke får å forhindre det? Det er ikke så ille, merker det bare hvis jeg glaner på hver side av skjermen mens jeg holder på, men merker ingenting hvis jeg ser på skjermen normalt. Dette skjer også når det åpnes et vindu i Windows over desktoppen, da krymper bildet litt innover horisontalt eller noe... Noe feil med skjermen? Skjønner ikke helt hva det er... Lenke til kommentar
Steinegal Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 nokka av det samme skjer på min syncmaster 530s eller nokka. det skjer også når eg opne vinduer i windows. snodig Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Det kommer av at power supply i skjermen er ikke klarer å levere nok strøm. Når du har fullt lys på trekkes det jo mye strøm. Og for å presse prisene så blir jo power supply designet bare for å levere såvidt nok strøm. Dette er et kjent problem som har fulgt med rimelige skjermer til alle tider. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Noe man kan gjøre med det?? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Det høres mer ut som blooming av et eller annet slag, og er et typisk tegn på at du har feilinnstilt kontrast og lysstyrke (sort- og hvittnivå). Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg har begge på 100% tror jeg... ikke sikker. Gjør det noe? Trodde ikke at kontrast og lysstyrke skulle ha noe å si på den måten...? Hva er den "riktige" stillingen for kontrast og lysstyrke? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Ja, det gjør noe. Det forkorter levetiden til billedrøret radikalt. Og ødelegger gjengivelsen av farger og kontrast. De rette innstillingene varierer fra skjerm til skjerm, og er avhengig av belysningen i rommet. Sett iallefall ned kontrasten til 70-80% og lysstyrken likeså, og se om ikke bloomingen blir redusert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå