tacomodo Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Bråker 4870 X2 mye? Hvordan er det på idle, og i et lett spill som f.eks WoW? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Ikke nødvendigvis om du setter viften på 45%, om du OC og setter på 60% deriomot som jeg gjør er beste løsningen å spille med øreklokker ). Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hva med helt standard default, uten noe vifte-hax0r og som sagt et lett spill som WoW? Svivern så du hørern med lukket kabinett? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) vifte hax0r? - aner ikke hva du skriver om, men du gjør ikke annet en å innstallere et programm og så stiller du viften (feks expert tool fra gainward). Setter du da viften på 45% som nevnt skal det være ganske så lydløst og om du ikke klokker kortet så skal det gå fint. Endret 2. september 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Han mente nok uten manuell styring av viften, diverse stock uten tukling med viftehastigheten. Det varierer litt hva folk får, men ligger vel rundt 70 - 75 idle virker det som, og da sier det seg selv at det blir meget varmt når man har full load på skjermkortet. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Med vifte hack mente jeg å ha lest at man selv måtte inn i noen filer å endre fra en text editor for så å laste profilen i ccc, men det kan være det er kommet seg siden den kommentaren jeg leste. Så ok - skjermkortet er stille om man ikke overklokker og ikke stiller viftehastigheten manuelt? En annen ting - jeg ser den ligger ute med 2gig ram(!!!). Hva skjer med den totale mengden minne på maskinen da om du har 4gb fra før (men bare 3.5 i windows)? Får man da bare 1,5gig vanlig RAM tilgjengelig? JF. punkt 22. her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=525806 Endret 2. september 2008 av tacomodo Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Tacomodo: Det er mulig å laste ned Expert tool v4.0 som skal støtte ATI skjermkort for å styre viften selv, slik du slipper å styre med tekst editor. Angående minnet, så burde du få tak i windows 64bit slik du kan nyte dine 4GB med minne, ellers blir det 1,5GB mindre minne som du får brukt om du har et skjermkort med 512MB minne fra før. EDIT: Det er mulig det bare blir regnet som 1GB minne grunnet intern crossfire løsning i 4870x2 skjermkortene, dette må noen andre bekrefte/avkrefte. Endret 2. september 2008 av Harribo Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 3DMark stock 4870x2 3DMark Klokka 4870x2 Var ikke store forskjellen gitt :!: Den lille forskjellen peker jo i feil retning e8400@4ghz cat8.8 Måtte også slakke på HZ til ddr3 minne etter at dette gfx kortet ble satt inn. (1800->1440)mhz Dreiv å låste seg i spill. men ikke i 3dmark Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Siden du ikke øker scoren din, så kan det ha noe med at du har overklokket for langt. Man kan få nedsatt ytelse om man går for langt. Ser at du har en E8400 kjørende på 4ghz, og det bør ikke være noe flaskehals. Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Joda skal vel ikke se helt bort fra det. Får prøve alt på stock å klokke gfx derfra, så får en se hva som skjer. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 ThePainx: Anbefaler deg å ha Rivatuner Monitoren oppe mens du kjører 3Dmark, for å se at kortet virkelig kjører med overklokk. Mulig at driveren gjør at kortet kjører stock i 3D, ser nesten sånn ut på scoren din. Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Joda jeg hadde rivatuner monitoren oppe å den viste samme som GPU-Z Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Tok i bruk AMD GPU Clock Tool til å klokke med gikk da opp bittelitt i score. Satte deretter Pc´n tilbake til Default i bios Resultat med ny runde i 3dmark Klokka deretter opp skjermkortet BANG ingen forskjell... Er det ingen ytelsesøkning med dette skjermkortet... eller er der en bug i 3dmark. Hvordan er andres erfaringer med 4870x2 kortet, og ytelsesøkning med klokking? Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Siden du ikke øker scoren din, så kan det ha noe med at du har overklokket for langt. Man kan få nedsatt ytelse om man går for langt. Har hørt det der før, men er helt uforstålelig for meg, hvordan kan det ha seg ? Endret 14. september 2008 av AllColor Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Ingen...... Som har prøvd å klokke sine 4870x2 ? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Jepp, men det er nesten ikke nødvendig med tanke på varmen samt at kortet stort sett ikke har problemer med noen spill uansett. Men til bench bruk kan du prøve å presse det noe ja, nå hukser jeg faktisk ikke oc innstillingene jeg bruker. Kan sjekke senere.... Om du ser på RivaTuner grafen, holder den seg på samme Clock under hele Bench testen?. Endret 15. september 2008 av simalarion Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Har prøvd vantage i vista uten å klokke noe på resten av systemet, kun gfx kortet. Får da samme poeng score @stock(750/900) som OC(830/970). Mistenker at kortet ikke blir klokka selv om AMD gpu clock/rivatuner/gpu-z /ccc sier motsatt, fordi det må da bli en forskjell viss kortet "virkelig" har blitt klokka opp. (er det noen som får forskjell viss de klokker opp) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hvordan er et OC 3870X2 1000/1000 mot et passlig klokka 4870X2 ? Har ikke råd til et 4870X2 da jeg sparer for harde livet til bil, men mindre noen slenger inn litt da Men er det stor forskjell så for jeg vel vurdere det, men vil ikke at MR2 MK2 skal ryke Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 @The Ghost fikk nesten 1500 poeng mer med 4870x2 enn 3870CF(9% klokka) i 3dmark06. I spill ser det betraktelig bedre ut Men som nevnt tilligere ser det ikke ut til å bli noen ytelsesøkning i det hele tatt ved å klokke 4870x2 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Mulig du blir straffet en del om du ikke har topp noch cpu videre kjører 3dmarks på lave settings, det gjør saken enda værre. Endret 17. september 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå