Gå til innhold

Innvandrere ,lav utanning eller høg?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=524997

PÅ denne netsiden skriver de at nesten alle som tar høyere utdanning er innvandrere, mens nordmenn blir gående på yrkets-linjer.

Er inntrykket mitt og heilt sikkert mangen andre sitt inntrykk av at innvandrere er lavt utannede folk som komer her på jakt etter jobb feil?

Det står faktisk at i Oslos høgar utdanning består utelukkende av innvandrere, ingen norske på høgare utdanning i Oslo.

Er det løgn eller er innvandrarane ein overklasse?

Sei kva du trur :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæh, har du linka til feil artikkel ("Her bor de mest utdannede")? Det står ingenting om at alle som tar høyere utdanning i Oslo er innvandere. Da jeg jobbet på Universitetet i Oslo så jeg langt flere etnisk norske enn innvandere.

Og nei, ikke-vestlige innvandere er ikke en overklasse. Det tror jeg ikke, det vet jeg.

edit: slått på målstreken av Rampage

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Det som står er

I Oslo har fire av ti personer over 16 år utdanning på universitets- og høgskolenivå, ifølge SSB.

Det er imidlertid usikkerhet rundt disse tallene ettersom personer hvor utdanningsnivået er ukjent, ikke er medregnet.

Denne gruppa er nemlig langt større i Oslo enn i andre fylker, og består nesten utelukkende av innvandrere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Det står da vitterlig ingenting om innvandrere der?

Denne gruppa er nemlig langt større i Oslo enn i andre fylker, og består nesten utelukkende av innvandrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...