Gjest medlem-141789 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=524997 PÅ denne netsiden skriver de at nesten alle som tar høyere utdanning er innvandrere, mens nordmenn blir gående på yrkets-linjer. Er inntrykket mitt og heilt sikkert mangen andre sitt inntrykk av at innvandrere er lavt utannede folk som komer her på jakt etter jobb feil? Det står faktisk at i Oslos høgar utdanning består utelukkende av innvandrere, ingen norske på høgare utdanning i Oslo. Er det løgn eller er innvandrarane ein overklasse? Sei kva du trur Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det står da vitterlig ingenting om innvandrere der? Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Hæh, har du linka til feil artikkel ("Her bor de mest utdannede")? Det står ingenting om at alle som tar høyere utdanning i Oslo er innvandere. Da jeg jobbet på Universitetet i Oslo så jeg langt flere etnisk norske enn innvandere. Og nei, ikke-vestlige innvandere er ikke en overklasse. Det tror jeg ikke, det vet jeg. edit: slått på målstreken av Rampage Endret 21. august 2008 av Monkeyboy Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det som står er I Oslo har fire av ti personer over 16 år utdanning på universitets- og høgskolenivå, ifølge SSB. Det er imidlertid usikkerhet rundt disse tallene ettersom personer hvor utdanningsnivået er ukjent, ikke er medregnet. Denne gruppa er nemlig langt større i Oslo enn i andre fylker, og består nesten utelukkende av innvandrere. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Den består "nesten utelukkende" av innvandrere? Det må være ganske rart da haugevis av mennesker flokker dit for å studere. Hvite som kritt vel og merke. Så andelen som er ukjent er tydeligvis en betydelig variabel her. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Ja ja det går vel ann og missforstå selv den simpleste ting. Det som det egenklig står er at de personene hvor det er ukjennt hvilken utdanning de har stort sett består av innvandrere => man vet ikke hvilken utdanning de har og de er dermed ikke med i denne undersøkelsen. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Ah, hvis man tolker det den veien ja. Så man vet at hele gruppa man utelater er innvandrere? Det er jo bemerkelsesverdig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det står da vitterlig ingenting om innvandrere der? Denne gruppa er nemlig langt større i Oslo enn i andre fylker, og består nesten utelukkende av innvandrere. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 oi unskyld, der leste nok eg feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå