Khaffner Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg har i det siste vært usikker på om jeg klarer de fagene jeg har valgt, så situasjonen tråden beskriver er bare en hypotetisk situasjon. Hva kan man studere etter følgende fag: Matte R1 Fysikk 1 og 2 IKT 1 og 2 i tillegg til generell studiekompetanse. Jeg vil bli noe innen ingeniør-yrket, så jeg skal gjøre så godt jeg kan for å få til R2 også, men hva hvis ikke? Hva kan man studere? Økonomi-studier er uinteressant. Lenke til kommentar
1503 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Med fagene på listen din over, kan du komme inn på ordinære realfagsstudier som undervises på universitetet, men ikke ingeniørstudier. Ingeniørstudier krever matte R2 og fysikk 1 (3MX og 2FY i gammelt system) i tillegg til generell studiekompetanse. Edit: Du kan selvfølgelig også komme inn på alle studier som kun krever generell studiekompetanse. Endret 22. august 2008 av 1503 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Har du noen konkrete studier? Noe teknisk, som involverer pc, elektronikk og/eller maskiner? Edit: Helst i Oslo Endret 22. august 2008 av khaffner Lenke til kommentar
1503 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Har du noen konkrete studier? - Elektronikk og datateknologi (UiO) - Informatikk bachelor (UiO) - Informatikk 5-årig master (UiO) - Informasjonsteknologi (HiO) - Anvendt datateknologi (HiO) Lenke til kommentar
urolig Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Du kan jo ta forkurs ingeniør på høyskole da. Da tar du matte, fysikk, kjemi osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå