pat2004 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hei! Driver med en kompis sin laptop, og har et lite problem. Er jo derfor jeg skriver her, hehe... Grunnen til at jeg prøve å fikse pc'en hans er at han ble infisert av trojanere. Symptomene på dette var at han i kontrollpanelet fikk et ikon maken til til det for sikkerhetssenteret, men at den het "advanced antivirus". I tillegg begynte ad-watchen hans å reagere med flere allow/block-requests når han åpnet ie7. Så jeg kjørte en scanning med Ccleaner og Adaware før jeg la inn Smitfraudfix og Combofix. Disse scanner for hijacking, renser dns osv. Etter disse rensingene måtte jeg restarte. Etter oppstarten manglet det noen ikoner nede ved systemstatusfeltet. Ikonet for lyd, den grå runde høyttaleren og trådløst nettverk blant andre. Så gikk jeg inn på lydegenskaper og slo på ikonet og da kom plutselig ikonet for trådløst opp også! Men der stod det begrenset eller ingen forbindelse. Så jeg måtte koble fra trådløst å koble til igjen med riktig wpa-nøkkel. Så avsluttet jeg pc'en og "lagrer innstillinger" dukket opp. Jeg slo på igjen og da har laptopen gått tilbake til de gamle innstillingene! Så jeg må legge inn alt på nytt, og det gjentar seg hver gang. Samme prosedyren. Hva kommer dette av?? Jeg hørte noe om at ntuser.dat-fila ikke blir skrevet til og oppdatert pga denne trojaneren. Kan det stemme? Er det derfor? Må jeg legge inn rettigheter på nytt? Bare så det er sagt: System restore til tidligere tidspunkt funket ikke. Den kunne rett og slett ikke gjenopprette. Meeeeget takknemlig for svar! Lenke til kommentar
1915 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 kjør superantispyware i SIKKERHETSMOUDS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå