Starion Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Jeg har W2k på min maskin og har lyst å legge inn win98se ilag med 2000. Problemet mitt er at siden jeg har valgt NTFS ved innstallering sliter jeg å få innstallert win98se! Har prøvd å forandre til FAT 32 med partition magic ver 6.0, men da fikk jeg bare en feilmld. om at det var noe med komprimerte filer den ikke kunne gjøre noe med(eller noe sånt)! Så det jeg lurer på er om det er noen som vet om dette lar seg gjøre på en annen måte, eller må jeg formatere C:-partisjonen å forandre til FAT 32 med W2k? Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Siden du har PM, kan du forandre størrelsen på partisjonen, slik at du får opprettet en til. Denne kan du formatere med FAT32. Har du BootMagic også kanskje? Lenke til kommentar
Starion Skrevet 14. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2002 jo jeg har bootmagic også! vi prøvde å legge en partisjon mellom c og d, som vi skulle legge 98 på. Og alt gikk greit til vi skulle innstallere 98 på den nye partisjonen, da kom problemene, fdisk påstod at vi ikke kunne opprette nå ny primar-dos partisjon på den nye partisjonen, pga plassmangel! Å dette får jeg ikke til å stemme fordi vi hadde satt av 2 gig til denne partisjonen! Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Du oppretter en PRIMÆR partisjon til å ha Win98 på(ikke bry deg om advarsel), setter denne som bootdisk og hider partisjonen med Win2000 med PM. For sikkerhetskyld booter du i dos og skriver: fdisk /MBR Så innstallerer du Win98, så BootMagic og konfigurerer denne. Da har du 2 helt separate OS som ikke deler oppstartsfiler. _________________ Epox EP-8KTA3+ AMD Athlon 1200/266 512 MB RAM 2X GXP75 30GB RAID0 2 år og feilfri :smile: SBLive 5.1 ATI Rage Fury Pro 32MB NGT ADSL 1024/512 [ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-01-14 23:04 ] Lenke til kommentar
Starion Skrevet 14. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2002 hmm...får vel prøve det da! Håper det fungerer! Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Bare si ifra om du trenger mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå