Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan skru strøm av/på i USB portene.

Anbefalte innlegg

Hei!

På min pc så skrudde strømmen seg av i usb portene når jeg skrudde pcen av før. Dette er vel normalt. Men nå er det strøm i usb portene også når pcen er skrudd av.

Problemet er at på pcen min har jeg koblet til en 220V strømpadde som styres av pcens usb uttak om den skal være på eller ikke. Og nå når det alltid er strøm i usb portene så blir strømpadda alltid stående på. Den slår seg ikke av når jeg slår av pcen som den gjorde før. Har testet strømpadda opp mot andre pcer og den fungerer der, så den er iorden.

Så det jeg lurer på er om det er noen menyer eller noe der jeg kan gå og velge om usb skal gi strøm eller ikke strøm når pc er slått av? Eller om det er noe annet som kan gjøre det?

Takker for alle svar!

mvh Bertn

Endret av Bertn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke som jeg vet om, men jeg opplever dette av og til på min gamle pc. Da blir lyset stående på i gaming-tastaturet ( G15 ). Jeg tror det kan være en feil i strømforsyningen som forårsaker dette. På en pc som fungerer korrekt skal det stå 5volt standby-spenning fra psu til hovedkort. Det er minimalt med strøm som trekkes av systemet i avslått modus. Denne må være til stede for at pc'en skal kunne starte normalt og ved "Wake on" funksjonene i BIOS. Jeg lurer på om det kan ligge spenning på noen av de andre ledningene til hovedkortet....

Noen feilsøking har jeg ikke tatt på mitt problem da dette foreløpig ikke plager meg så ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...