vetting Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg trenger en kjøler til en INTEL Core 2 Quad Q9550. Det blir ikke så mye klokking, men normal kjøring. Kanskje litt klokking, men ikke mye. Har denne: COOLERMASTER Hyper 212 Vil den gjøre jobben? Har lest litt gode artikkler om den, at det er en god kjøler til lav pris. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Den klarer helt sikkert jobben. Jeg leste testen på frostytech og der får den god kritikk. Hvordan den duger til overklokking er ikke godt å si men du burde kunne komme et godt stykke på vei. Lenke til kommentar
vetting Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Den klarer helt sikkert jobben.Jeg leste testen på frostytech og der får den god kritikk. Hvordan den duger til overklokking er ikke godt å si men du burde kunne komme et godt stykke på vei. Ja, jeg tror også den vil klare seg... Noen andre som har noen formening? Lenke til kommentar
MrGamlis Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hvordan er Zalman på disse Q9550 prosessorene? En ting er kjøling, men det er jo greit om de er stille også. Lenke til kommentar
vetting Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Hvordan er Zalman på disse Q9550 prosessorene? En ting er kjøling, men det er jo greit om de er stille også. Om det er Zalman CNPS9700 NT du sikter til, så er det gammelt og overpriset... Lenke til kommentar
vetting Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Ved normal kjøring, vil jeg tro at den klarer jobben bra. Men hve om jeg klokker litt (ikke ekstrem klokking)? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Som testen hos AnandTech viser, skalerer denne helt akseptabelt ved moderat klokking, i alle fall dersom vi bruker push-pull vifteoppsett. Klart den ikke konkurrerer fullt mot kjøler som koster nesten det dobbelte, jf. TRUE eller Noctua. Nå er også Q9550 en langt kjøligere CPU en den som er klokket hos AnandTech, vi snakker fort vekk om mer enn 10 Watt idle og over 50 Watt load i mindre effektbruk på stock, selv om forskjellen i hastighet bare er 100 Mhz. Når deg gjelder Zalman sin CPU-kjølere er dessverre realiteten at Zalman har ramlet av lasset når det gjelder kjølere de siste årene. Det de leverer yter ikke på topp og er heller ikke av de mest støysvake, og er dessverre priset for høyt. Og det gjelder hele produktspekteret. Endret 22. august 2008 av Bolson Lenke til kommentar
vetting Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Som testen hos AnandTech viser, skalerer denne helt akseptabelt ved moderat klokking, i alle fall dersom vi bruker push-pull vifteoppsett. Klart den ikke konkurrerer fullt mot kjøler som koster nesten det dobbelte, jf. TRUE eller Noctua. Nå er også Q9550 en langt kjøligere CPU en den som er klokket hos AnandTech, vi snakker fort vekk om mer enn 10 Watt idle og over 50 Watt load i mindre effektbruk på stock, selv om forskjellen i hastighet bare er 100 Mhz. Når deg gjelder Zalman sin CPU-kjølere er dessverre realiteten at Zalman har ramlet av lasset når det gjelder kjølere de siste årene. Det de leverer yter ikke på topp og er heller ikke av de mest støysvake, og er dessverre priset for høyt. Og det gjelder hele produktspekteret. Takk for godt svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå